torsdag 31 januari 2013

50% på allt hos Läkarmissionen, Bäckby, Västerås

Allt detta för 38 kr. Det är öppet på lördag och det är sista gången det är 50% på allt. Man måste ta sig tid att rota i lådor och titta på varje hyllplan. Det är inte som på stan där allt är fint uppradat. (blev lite ljus bild tyvärr)

 

Jag skulle in lite snabbt på Läkarmissionen igår. Skulle titta efter en tekopp. Inte blev det någon tekopp. Givetvis tittade jag efter saker till Antonio. Ville ha My Littel Ponys till honom. Han lekte så mycket med de sist på BVC så tänkte han kunde få ha några hemma. De säljs inte i affär längre vad jag sett. De som säljs nu har stort huvud och ser inte alls ut som de på gamla ljuva 90-talet. Jag hittade två st. En med målade ögon och en med plastögon. Sen hittade jag massa annat också.  Jag fyndade massa böcker. Böcker med luckor som man kan öppna. Tänkte att han äter ju upp böckerna här hemma så var ute efter nå billigt som det inte gör nåt om han river sönder. Hittade två böcker för 5 kr st, och sen i en låda låg massa pekböcker med luckor för 2 kr/st. (Man fick rota).


Har tvättat böckerna med handsprit då det kan vara många som tagit i dem.

 


Hittade fina bilar som jag tror jag själv ägt som barn. De fick också följa med till kassan. I kassan frågade jag om priset på bilarna (5 kr) och ville pruta lite för de var ju så slitna. – Jaha, för det är ju redan 50% på dem, säger kassörskan. Vadå 50%, frågar jag. Ja, på allt i butiken, svara hon. Vaaaaa! Hade jag vetat det hade jag plockat på mig hela barnavdelningen, skrattade jag. Men tyvärr sitter familjen i bilen och väntar på mig.

Bilarna tänkte jag köra i diskmaskinen. Gör jag alltid med begagnat som jag tror klarar en tvätt där i. Enkelt. Bara slänga in allt.



Jättefin designhund i vitt och rosaprickigt. Den låg nedslängt i en stor korg. Lätt att man förbisåg den. Jag tog upp mjukdjur för mjukdjur för då ser man lättare om det är något man vill ha.



Jag ska tvätta Ponnysarna och fixa manen så den inte är så där tovig. Den blåa är rätt så ful. Vet inte ens om det är en riktig My Little Pony. Men den vita lilla är väldigt fin.

5 kommentarer:

  1. Mycket fint :) Och vilka priser, att fynda är ju det bästa ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! värt att veta är att det förekommer ftalater (giftiga ämnen) i vissa plastleksaker. Inget man vill att sina bebisar ska suga på. Vi har plastsanerat, så gott det går, just för att förebygga. Föredrar leksaker i trä ist. Läste detta och fick mig en tankeställare
    http://www.underbaraclaras.com/clara-ryter-ifran/arets-viktigaste-blogginlagg/

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym. Då kanske du också är medveten om att det är bättre att köpa second hand för det mesta av gifterna har faktiskt de barn som haft leksakerna före fått i sig. Så ja, farligt att köpa nya plastleksaker men bättre att köpa second hand :) Även för miljön och plånboken :) - Stina

    SvaraRadera
  4. Får man fråga hur mycket du fick ge för Victoria's Secret-hunden med prickarna på? Jag samlar på dom hundarna och har själv den hunden, men det är ju en ovanlig hund och på Ebay så ligger värdet på ca $99 dvs ca 670 kr :) De visste nog inte han/hon som sålde den. ;D Ps, har länkat dig i min blogg, tack för en bra blogg!

    SvaraRadera