lördag 26 januari 2013

Ring åklagar´n Macke!!!

Min syster visade mig en del ur programmet Tunnelbanan på kanal 5play. Hon och min mamma hade skrattat så mycket när de såg det. Två killar låtsasbråkar. Det spårar ur och den ena slår sin kompis rejält. Ordninsvakter kommer och tar killen som slogs. Det är då det roliga börjar. Killen tror att han och polarn Macke fortfarande är bästisar, trots att han nyss slagit sönder Mackes näsa.

 

Roliga repliker förekommer så som:

Ring åklagar´n Macke.

Spring Macke, rädda dig.

Har ni ett bra grepp (till ordningsvakten). För jag kan ta mig loss, men det vill jag inte.

Macke:- Men du har slagit sönder min näsa. Killen: - Ja, men jag ger dig 20 000, filma det här bara. Filma´re, sug min kuk.

Ordningsvakten: Jag tror inte han är så glad på dig för du slog honom. Killen: - Hörru, Macke bryr sig inte för det jag gjorde.

Ordningsvakten: - Du tappade din telefon här. Killen:- Du kan ta den. Ordningsvakten:- Jag vill inte ha den. (lägger tillbaka mobilen i killens ficka. Killen:-Macke, de stal precis min mobil.




3 kommentarer:

  1. hej! ville bara påpeka att det är ordningsvakterna (som även jobbar på krogen bla och självklart i tunelbanan oxå som gör gripandet! inte polisen ;-)

    SvaraRadera
  2. Korrekt. Såg inte att det stod ordningsvakt på armen.

    SvaraRadera
  3. hahahahaha nu fick jag mig ett gott skratt!

    SvaraRadera