fredag 25 januari 2013

Hemma med två sjuklingar

Nu är det inte Hiro som är sjuk utan Gabriel. Men jag kunde inte lyfta upp Gabbe på bilden, och sen kunde han inte se så där gullig ut.

 

Gabbe var sjuk idag som jag anade. Antonio är förkyld och kräks slem.  Det blir med andra ord inte till att hitta på nåt skoj idag. Blir mest till att ta hand om familjen. Har dragit ut täcke och kudde från sovrumet och bäddat ner Gabriel i soffan. Erbjudit att göra te och sätta på film, men han vill hellre surfa på sin Iphone.

Apropå Iphone, har precis hypat ner på stan för att hämta ut min Iphone på Telenor, s om kommit tillbaka från service. Det var tydligen fel på mjukvaran och felet skall nu vara åtgärdat. Det var en helt ny mobil jag hade, (är inne på min 3:e) och den var sönder från när jag fick den. Har varit samma fel på alla mina telefoner. Att jag försvinner så den jag talar med inte hör mig. Jag ringer väldigt mycket samtal då jag har hand om föreningen.  Är till de boende, till förvaltning, entreprenörer m.m. Sen som småbarnsförälder blir det massa samtal där med som tillexempel sjukhus, BVC, försäkringskassan och Västerås stad. Så det har varit väldigt frustrerande när personen jag talar med säger Hallå, hallå, då jag inte hörs. Men nu skall min Iphone fungera så jag håller tummarna att jag hörs tydligt och bra.





6 kommentarer:

  1. Hej, jag har nyss hittat din blogg, älskar den redan :) Tänkte på det, vad jobbar du med eller är du mammaledig än:)

    SvaraRadera
  2. Maria. Hej och välkommen. Va roligt att du hittat hit och att du gillar min blogg=)
    Jag är mammaledig men söker nytt jobb. Har varit på 3 intervjuer och det är där jag befinnerm mig i dagsläget. För mig tycker jag det är väldigt stort att bara ta sig till en intervju. Blir peppad och känner att jag skivit ett bra cv, personligt brev och presentation.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Jag är nu gravid i vecka 24, jag fick sparken från mitt dåvarande jobb när jag var i vecka 19, det har tagit på mig hårt, nu jobbar jag som vikarie, det funkar. Men är orolig hur jag ska komma vidare när mammaledigheten väl är slut. Jag har ju läst att din förlossning inte blev som det skulle, hur mår du nuförtiden, kan du leva ett sånt normalt liv som möjligt? När jag kollar på din blogg blir jag så glad, du verkar vara så stark och ha en otroligt fin familj som stöttar dig!

    SvaraRadera
  4. Maria: Blev du sparkad just för att du var gravid? Tyvärr inte allt för ovanligt. kan du vända dig till facket?

    Mina mammadagar är slut men imorgon ska vi till försäkringskassan och se om jag kan ta några av Gabriels dagar nu medans jag söker jobb. Tar en dag i taget. Får se hur livet ter sig=)

    Jag har haft det jobbigt och sen jobbigt och sen mått dåligt och sen rasade jag i vikt, suck och stön, men nu börjar det vända och jag mår bättre. Har ännu en massa att bearbeta, som då förlossingen. Jag har kämpat och varit så stark och duktig. fast lite därför jag mår/mått dåligt. Jag skulle inte behöva vara en superhjälte på egna ben som skulle klara allt. (det första halvåret) I dagsläget förstår jag inte alls hur jag klarade det. Mänsklig överlevnadsinstinkt? Jag håller på att lära mig säga nej, jag orkar inte, jag behöver hjälp med det här och det här, och jag har inga superkrafter.


    Grattis till bebisen i magen. Sparkar hen? Min började sparka i vecka 19 och sen rullade det på där inne.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja jag har hört av mig till facket så dom jobbar med det nu, så det är skönt! Ja jag vet inte hur jag ska göra med mamma/pappadagar. Visst vill jag vara hemma men inte allt för länge känns det som, det passar nog inte mig.
    Ja man tänker mycket på förlossningen nu när halva tiden gått.Det går som det går, man vet aldrig vad som händer.. Men jag hoppas att om någonting händer så kan jag vara lika stark som dig!

    Ja bebisen sparkar på som bara tusan! Det känns mysigt och roligt!!

    Ni funderar inte på ett syskon till lilla Antonio?

    SvaraRadera