onsdag 30 januari 2013

Kvällsmys med pussel som vi leker med tillsammans


Nu känner jag att jag ligger efter i bloggningen. För min egen skull. Jag vill ta en massa fina bilder på det jag köpte i Stockholm, packa upp och hitta en lämplig plats i Antonios rum. Fota hur det blev. Inget har hunnits med. Kassarna stå kvar på köksbänken. Och nu är det mer kassar. Vi måste flytta för att få plats. Haha. Nej då. En till hylla för alla vackra ting. Jag har tittat på stapelhyllor från sebra, en till stringhylla eller vanliga ramhyllor från IKEA. Jag måste tänka lite till. Tycker ju det är så roligt att ställa upp saker i hans stringhylla över hans kök. Men nu vill jag ha en till hylla för saker som inte är kök.

Vi har i alla fall varit på Erikslunds shoppincenter idag. Jag, Antonio, min mamma och syster. Jättetrevlig dag. Antonio har blivit så duktig på att gå med sina skor så idag ville han bara springa på alla öppna ytor i centret. Vi var på IKEA, klädaffärer, mataffär, sen åkte vi till Dollarstore och läkarmissionen.  Mamma bjöd på mat så vi orkade fortsätta. Vi var borta i flera timmar. En heldag med andra ord. Ska verkligen försöka hinna fota mina köp. Blev bara till Antonio, inget till mig. Jo, en gardinstång. Lite därför vi åkte dit=)

När vi kom hem duschade Antonio. Blev så arg på mig när det var klart. Det var hat i ögonen. Hur kunde hans mamma vara så dum och avbryta det roliga? Haha

Sen lekte vi med hans nya pussel jag köpte i Stockholm. Han tyckte det var roligast att undersöka bitarna. Ingen rätt bit på rätt plats denna gång. Under varje pusselbit finns en bild som hjälper barnet att sätta rätt bit i rätt hål.









2 kommentarer:

  1. Emelie, mamma till Miliam31 januari, 2013 11:18

    Måste bara säga från en mamma till en annan, att du verkar vara en helt fantastisk och enastående mamma! Blir så otroligt glad av att ta del av dina inlägg! Fantastiskt att se en så engagerad mamma :)

    Det var allt från mig :)

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie!
    Vad glad jag blir av att du ville ta dig tid och skriva en rad till mig.Och va roligt att du blir glad av mina inlägg=)

    Jag är väldigt engagerad av mitt barn utveckling och vad som kitlar hans fantasi.Det är något jag tycker är roligt. Ibland kan jag bara sitta och titta på honom när han leker. Se hur han gör, vad hans lek gåt ut på, vad är målet med leken, kalarar han det han vill uppnå? Jag kan sitta och titta på honom hur länge som helst. Haha

    Undra vad han tänker? Hur ser hans tankar ut? Vad känner han? Vad drömmer han? Drömmer han i färger och mösnter eööer är det bilder. Kan drömmarna ha blivit till historier/filmer som vi vuxna drömmer? Tänk om man kunde veta. Inatt drömde han i alla fall en mardröm. Gallskrek. Jag rusade in och sa: Du drömmer en mardröm, mamma är han, mamma är här. Så höll jag honom i handen och på huvudet, så somnade han om.

    SvaraRadera