fredag 25 januari 2013

Spyor, Emil, slut mamma, glad mamma




Jag har skaffat mig lugn och ro. Satte på Emil i Lönneberga och Antonio sitter just nu på golvet helt tyst och tittar. Vi märkte att han tyckte om Emil då det gick på Barnkanalen. Vi vet inte varför han just tycker om Emil, men han sitter verkligen och tittar på tv:n. Har vi barnkanalen på och det är tecknat så är det mest på i bakrunden. Han bryr sig inte. Men är det Emil så sätter han sig och tittar. Jag har tagit ut datorn och kopplat in den i tv:n. Vi kollar via Youtube. De flesta barnprogran finns där. Vi har inte ens en DVD hemma för den använde vi aldrig. Vi kollar all film via datorn. (DVD går ju också att se via datorn, så varför ha dubbelt)?

 

Så nu sitter jag vid datorn och dricker mitt morgonkaffe och det är så tyst och skönt. Antonio är förkyld och har problem med slem i halsen så han kräks en massa. Igår kväll spydde han tre stora spyor på golvet. Jag var så trött och höll på att somna. Bar in honom i duschen, duschade honom. Satte honom i spjälsängen och gick och torkade upp allt. Sen bar jag på honom tills han somnade. Och jag gick väl också och la mig. Minns inte riktigt. Hahah. Var så där slut igår så jag inte kommer ihåg hur jag hamnade i sängen. Idag är jag utvilad för at sov hela natten. Har massa glad energi i mig. Fick nyss sms från service att min Ipohne är klar och finns att hämta i butiken. Så fort Gabriel vaknat och fixat sig ska jag ta en promenad i kylan och hämta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar