torsdag 31 januari 2013

Fler bilder från igår kväll

När han tröttnat på pusslet lekte vi med de nya magneterna. Jag ville lära honom att de går att ta bort, och sen sätta tillbaka. Men han lekte en annan lek. Han öppnade kartongen och la ner bit efter bit i den. Jag vet inte om det är överkurs. Jag satt och gapa. Jag vet inte om jag har berättat att Antonio kan lägga rätt kloss i rätt hål. Han kan mycket. Han kan hälla te (luft-te) i en kopp och då gör han hälljud. Det är grymt gulligt och jag visar gärna folk som är på besök. Han blåser lite genom munnen och jag dör varje gång. Samma sak när vi låtsasdricker ur koppar, då gör han också ljud. Ett drickljud.

Han är väldigt smart. Så där smart så jag som mamma tröttnar. Det är ingen ide att ställa för stolar för nåt han inte får röra. Han kan han. Han vet hur man öppnar och stänger en dörr. Fast då får jag ju bära honom så han når upp till handtaget.

Tillbaka till magneterna:
Vi lekte länge med magneterna. Han la dem i springen i handtaget mellan kylen och frysen. Sen tog han dem, la tillbaka dem i springan. Vi lekte massa olika. Har hittat magneter lite överallt idag.











2 kommentarer:

  1. Googlade på gravid i vecka 38 och hamnade här via en bild som du lagt upp! Jag är gravid i vecka 38 nu och känner mig groteskt stor. Hur gjorde du för att känna dig vacker och fin? Det strålade verkligen om dig!

    Sen undrar jag även hur du gjorde för att komma i så bra form efter graviditeten.

    Tacksam för svar. //Tove

    SvaraRadera
  2. Åh vart kommer hårbandet ifrån?

    SvaraRadera