fredag 11 januari 2013

Spana in sötnosen




Dessa bilder tog jag i förrgårkväll.

-          Kom Antonio så sätter vi på dig mammas tröja.

Tröjan var så lång så han gick med små steg fram. Som en liten geisha. Ibland snubblade han, inte så det gjorde ont, utan det såg mest roligt ut. Sen tog han sig upp igen och skrattade och gick runt.

Visst blev bilderna fina? Jag har fått låna en extern blixt av en kille på Gabriels jobb. Gabbe sa att jag letade blixt, och den här killen sa då att jag kunde få låna en av honom. Den kostar 650 kr på nätet så jag kunde ju testa och se om jag ville köpa en sån. Tänk att det finns så snälla mäniskor. Han känner ju inte ens mig.
Jag förstår inte så mycket av blixten, men har pillat på både kameran och blixten och det går ju. Bilderna blir ju prima, fast det är inomhus och kväll. Ni so följer bloggen maniskt vet hur mycket jag har gnäll på att ”det går ju inte att ta bilder så fort solen börjar gå ner”.

Jag får låna blixten över helgen så jag försöker hinna med att ta massa kort innan det är dags att lämna tillbaka den. Testa hur den fungerar. Hur det blir att ta kort på saker, människor och stilleben.

 

Nu ska jag iväg på arbetsintervju och sen direkt efter ska jag till en förskola med Antonio och titta. Fan va skönt att gå upp så här titigt. Helt lugnt och tyst. Kan äta frukost och dricka kaffe ifred. Hann ju till och med att blogga=)

 

Igår var det fullt på mitt schema. Först ta bilen till sjukhuset och träffa en psykolog, sen åka och kika vart jag företaget låg som jag ska på intervju hos nu. Sen med familjen till Erikslund och byta julklappar. Hem och sy på min filt, blev fel så fick sprätta allt. Bloggar mer om det senare idag. Sen solade jag och syster sent på kvällen. Somnade sent igår för hade ont i magen. Har bara sovit 5 timmar så jag är väl grinig idag.
Hörs senare. Kramar till er

5 kommentarer:

  1. En extern blixt är verkligen toppen! :) man ser en sån skillnad även när det är dag och bra ljus.

    SvaraRadera
  2. När brukar A vakna och kliva upp? När lägger han sig på kvällen och hur ofta sover han på dagen? Intressant att veta tycker jag då jag själv har en son som är i A ålder!
    Hoppas de går bra att sy, du verkar vara duktig på de med! Du är väldigt kreativ av dig :)

    SvaraRadera
  3. Han har inga exakta tider. Han går lite efter oss. Men nu måste jag upp i ottan för att vänja honom att lägga sig tidigt och vakna tidigt. Vi hade tänkt göra det i februari men i och med dagisplatsen så börjar jag nu.

    Har sytt en filt idag. Ska visa bilder imorgon hade hag planerat. Denna filt klarade nästan IKEAmaskinen av. Fick sy lite för hand. Antonio har lekt massa med nya filten. :)

    SvaraRadera
  4. Ps: han sover två gånger på dagen.

    SvaraRadera