söndag 31 augusti 2008

Vincent, Veronica Maggio och Tomas Ledin!

Länsförsäkringar Bergslagen fyllde 160 år och det firade dom med en gratiskonsert på Lögarängen i Västerås under lördagskvällen. Jag, Josephine, hennes syster Jenny-Lee och min syster Rebecca var där för att se alla artister. När vi kom var det folktomt och vi fick platser långt fram, men på en halvtimme hann gräsmattan fyllas på rejält.

Kl 18:30 började folket droppa in till den stora gräsmattan.


Josephine och jag.



Vincent var först ut. Han sjöng bla sin stora hit Miss Blue.


Kl 20:00 tog Veronica Maggio över scenen. Rebecca och jag sjöng med i hennes nya låt 17 år. Självklart sjöng hon även sin sommarplåga Dumpa mig och Måndagsbarn.
.
Efter Veronica gick Josephine och Jenny-Lee hem. Dom vet inte vad dom missade!


Kvällens höjdpunkt var Tomas Ledin. Helt plötsligt fick man inte plats framme vid scenen utan alla tryckte på från alla håll. Tomas hade en scenvana som heter duga och fick hela publiken att sjunga med i sina refränger så som Sensuella Isabella, Helt galen i dig och En dag på stranden. Och självklart var stämningen och partyhumöret på topp när alla sjöng med i, Vi är laddade vi är tända. Han spelade i en och en halv timme!
Tomas har en sådan utstrålning så jag blir knäsvag. Fler borde bjuda på sig själva så mycket som han gör.
.
.
Alla bilder från konserten kommer komma upp på PixBox (Mina Bilder till höger) men sidan är nedstängd för tillfället pga krångel med serven. Sorry mamma. Vet att du ville se bilderna på Ledin. Det kommer. ;)
.
.


12 kommentarer:

  1. Sjöng inte veronica maggio stopp! ?

    SvaraRadera
  2. Jo, hon sjöng stopp. Hon sjöng många låtar. jag tog bara ett urval. Visst sjunger hon bra?

    SvaraRadera
  3. När kommer bilderna upp på din pixbox?

    SvaraRadera
  4. Till Rebecca:
    Har du ens läst inlägget. Längst ner står det:

    Alla bilder från konserten kommer komma upp på PixBox (Mina Bilder till höger) men sidan är nedstängd för tillfället pga krångel med serven.

    Altså, PixBox är stängd. Går ej att gå in på sidan. Hoppas dom fixar DET. Då lägger jag upp bilderna.

    Håll ut.

    Bilderna på Vincent kommer. SLUTA TJATA om honom HElA TIDEN.

    SvaraRadera
  5. LOSER du är ! höhö de är du om älskar honom du sa ju de när vi lyssnade på honom. !! DA ..ps. Jag har en överaskning till dig ! fast de är ingen sak !

    SvaraRadera
  6. Jag älskar Gabriel. sade däremot att jag tyckte att Ledin såg bra ut och hade utstrålning. Hoppas att Gabriel blir så när han blir äldre. Läckerpudding;) Höhö

    Något om Vincent har jag ej nämnt.


    Överraskning låter bra. Ingen sak? Vad är det då? Ett ord? En kram?

    Din nya frisyr kanske. Aha. Listade ut det!!

    SvaraRadera
  7. Men varför !! ahhhhhh kan du inte va lite rögare ...?. ja du hade rätt min frisyr . men du vet inte hur snygg jag är än ! så de blir en överaskning . Mamma säger typ hela tiden att jag är skita snygg så .. host .bättre än dig nu hahahahah

    SvaraRadera
  8. ps.Trögare skulle de stå !!

    SvaraRadera
  9. aa sen en till sak jag heter rebecca (syster)där uppe men de blev rebecce så att du inte klagar sen ! hahha

    SvaraRadera
  10. Jag sa ju att du skulle klippa dig där. och luggen var MIN idé. var bara en fråga om NÄR du skulle våga göra som jag sa.. Vill se dig. Hoppas vi ses snart. fest här på lördag. Du kan komma om du vill.

    Oki

    oki.

    SvaraRadera
  11. Vincent ar sa nedrans snygg!

    SvaraRadera
  12. äskar din design"!:D
    har du gjort den själv?:O

    SvaraRadera