lördag 23 augusti 2008

Övergiven plats-utflykten...

...som gick åt skogen.

Idag skulle vi åka och besöka en övergiven plats eftersom det var alldeles för länge sedan. Vi som åkte var det vanliga "övergivna gänget"; Ferdik, Slå-sönder-saker-Johan och jag. Vi hade även med en gäst som var min syster Rebecca. Eller Becki som jag och Ferdik säger.


Turen gick till Stockholm till en övergiven byggnad. På taket står det "Orsak och verkan".


När kom dit saknades det liksom något. Typ en hel byggnad. Allt som är inringat i rött på första bilden var rivet.




Det som fanns kvar av "Orsak och verkan-huset" var en massa stenar.


Vi hade roligt ändå. Här visar jag upp Ferdiks Mangotröja.



Vi hittade en övergiven källare som fanns kvar efter rivningen till ett sidohus. Vi gick in, och ut snabbt som fan.


Becki tyckte ej om myrorna på marken.


Ferdik och Dagens oufit.
Korta röda shorts med en svart tjocktröja med orange tryck på.
Till det vita skor och vit skärmkeps.


Fredrik och Johan tog en genväg till bilen. Rebecca och jag gick runt alltihopa. Sedan beklagade sig Fredrik att han hade rivmärken på benen och bränt sig på brännässlor.
Men va fan tror du om du går ner för den backen i korta röda shorts?
.
Eftersom byggnaden inte fanns kvar drog vi till Drottningholms slott, eller kungahuset som man också kan säga.
.
Det blev många fina bilder från denna dag. GÅ IN HÄR FÖR ATT SE ALLA.
Tänk på att det står text under nästan varje bild. Så ni verkligen får hänga med om vad som händer på bilderna.
.
.
För att läsa mer om utflykten kan ni besöka Ferdiks blogg här.
.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar