måndag 11 augusti 2008

Jag skall få tandställning! =)

Minns ni när jag bestämde mig för att jag ville skaffa tandställning?
.

.
Idag blev den drömmen till verklighet.
Att få tandställning i Västerås går inte. Över tre års väntetid. Men min söta tandläkare på Herrgärdet tipsade mig om en privattandläkare i sthlm som satte in tandställningar. Jag ringde innan semestern och fick en tid efter deras semester den 11 Augusti. (idag)

Eftersom jag har noll lokalsinne så fick min söta kille Gabriel följa med idag. Han jobbar natt så han fick bara sova tre timmar. Så snäll han är.
I alla fall. Vi tåg tåget till Sundbyberg, vi var lite tidiga eftersom ingen annan tågtid passade så vi åt frukost på en uteservering. Det var så varmt idag runt lunchtid. Vilken härlig dag!



Vi äter frukost i Sundbyberg.



Jag var sjukt nervös. Ni anar inte. Kunde inte sitta still på min stol så jag fick sitta i Gabriels knä.


När vi kommer dit skall man slå in sitt personnummer på en display för då kommer tiden man skall vara där upp. Jag välkomnas som Narmene. Jag skrattade så jag höll på att dö. Tog fram kameran, tryckte in mitt personnummer igen och tog kort på mitt nya namn.



Tandläkaren ropade upp Narmene. -"Det är jag fast jag heter Marlene" sa jag. Sen gick han igenom allt vad en tandställning innebär och förklarade allt så bra. Ingen jävla tandläkare har förut sagt att tänder vandrar framåt. Det är inte alls mina stackars visdomständer som jag skyllt på utan med åren vill tänderna helt enkelt bara fram, fram och ännu längre fram.
.
Han sa att i normala fall så bokar man en ny tid för att göra tandavtryck och ta röntgen men han ansåg att jag visste vad jag ville så det behövdes ej betänketid. Sedan åkte jag ju ända från Västerås så vi satte igång med dessamma.

Han skall ringa mig nästa vecka efter att han studerat avtrycken och bilderna. Då vet han om jag måste dra ut tänder eller om det bara är att sätta igång. Så nästa vecka börjar det!
Snart skall jag få tandställning. Båda uppe och nere. Den nedersta kommer förmodligen senare för den behövs ej lika länge som den där uppe.
Så lycklig jag är=)


Vi åkte hem i en jättemysig bistrovagn men inslag av gamla slottsväggar.


Förstår ni hur fin jag kommer att bli? Jag kommer att kunna le på alla bilder! Som jag längtat!
.
.
.

PS. Smakar det så kostar det. Det här är något jag får betala för själv....=( Någon? Bidra?

.

.

2 kommentarer:

  1. Jag som tycker ditt leende och dina tänder är charmiga redan ju! :)

    Jag hade tandställning förut.. Man får ju välja färg på plupparna. Det är skit kul. Jag tog alltid rosa :D
    Haha, det låter värre än vad det såg ut ;)

    SvaraRadera
  2. Hey girl :) Ahhh du har fått den nu =) grattis! Det kommer vara jobbigt ett tag men jag lovar att du kommer bli jättenöjd! och det borde finnas fler som bara kan leva och ha kul faktiskt :D ha det bra och hoppas du inte har allt för ont i tänerna nu!

    SvaraRadera