tisdag 2 september 2008

Växter och krukor för hela slanten.

Det var tydligen höstmarknad nu i helgen. Vi fick reda på det sista dagen och åkte dit. Där träffade vi mamma som tipsade oss om ett stånd som sålde billiga blommor och krukväxter. Vi köpte en låda och åkte hem. Kunde ju inte gå runt på marknaden med en låda krukväxter. Så jag missade allt roligt att titta på.


Uppe på lastbilen sålde en man billiga växten. Liten låda 300kr. Stor låda 500 kr.



Vi köpte en liten låda för 300 kr. Mannen plockade bara i en massa och man fick det man fick.




Idag har vi handlat krukor till alla mina växter (säger mina för det är jag som vattnar, fyller på med jord, sätter i blommpinnar och planterar om dom. Krukorna gick på mellan 700-800 kr. Alltså mycket dyrare än alla växter. Men nu har vi ju krukor livet ut typ;)


Jag har tagit bort ful jord och fyllt över med ny fin. Har även satt dom under kranen och vattnat dom rejält samtidigt som jag trycker på krukan om växten så jorden blandas. Detta gör jag några gånger per år.
.
Detta var föresten våran "lediga dag" (fotbollen han hoppar över) och den tillbringade vi en och en halv timme på Plantagen. Jag såg hur Gabriel flera gången svalde sina suckar. Han höll sig. Vi hade nämligen ett samtal igår;
.
Marlene: Älskling, så du vet är jag lite irriterad idag.
Gabriel: Vadåra?
Marlene: Jag skall få mens när som helst. Så bered dig på ett rent helvete en tid här framöver.
Gabriel: Oki älskling. Det är lugnt. Tur att du säger till.
.
Visst är han förstående? Så nu sväljer han sina suckar, och överdriver sitt intresse när jag frågar något.
.
.

14 kommentarer:

  1. Det blir billigare om du låter han spela fotboll...hahaha

    SvaraRadera
  2. är han inte lite väl toffel den där gabriel? :)

    SvaraRadera
  3. Nä, vi ställer upp för varandra. men han har fan fotboll nästan alla dagar i veckan så en ledig vardag satt finfint. Sedan får han stå ut med att titta på krukor i en och en halv timme ibland. Annars blir det ju inte fint här hemma.
    Han har en extra-snäll-period just nu. Ställer upp=) Sånt tycker jag är jätte viktigt!

    SvaraRadera
  4. trött på alla tjejer som använder mens som en ursäkt för att kunna behandla sina pojkvänner hur som helst under en veckas tid. väx upp för fan.

    SvaraRadera
  5. Känner igen din kille från krogen och en efterfest...hmm...och det var verkligen inte du som fick hans uppmärksamhet den kvällen...Talar samvetet för sig själv och det är därför han vill vara extra snäll mot dig?

    SvaraRadera
  6. Till the man:
    herre gud. nu tog jag ila upp. vet du hur det är. Dina känslor är upp och ner och man kan börja gråta över nästan vad som helt och känna sig deppig. Vissa gånger händer ingenting. Och dte är väldigt olika från person till person. Så håll käften om saker du inte vet någonting om din dumma jävel! Väx upp själv för fan eller läs på om ämnet innan du yttrar dig. Idiotfan

    Skall du hacka på min när jag blir gravid också. För även då krånglar vissas hormoner.

    Jag blir så jävla arg över att du ens kan skriva att tjejer utnyttjar killar. Att ha värk i magen så det hugger som satan är ingen lek! Att känna gråt i halsen över något man inte vet, är inte heller roligt.

    //Mens just nu...

    SvaraRadera
  7. Till sistnämnda anonym:
    Jasså du?

    SvaraRadera
  8. Mmm...sorry =(....killar är killar, en gång otrogen alltid.....Trodde du kände din kille lite bättre...

    SvaraRadera
  9. Fråga honom rakt ut så får du väl se hans reaktion över frågan....

    SvaraRadera
  10. Någon efterfest existerar inte. Sist han var på efterfest var hos sin killpolare och det var i somras eller ännu längre tillbaka. Kan du snälla sluta att försöka skapa bråk mellan oss för du kommer ingen vart. Jag vet vad han gör.

    Och sluta köra på regeln "en gång otrogen alltid". Det är där är jag så trött på.

    Vad får du ut av detta skitsnacket egentligen?

    SvaraRadera
  11. Haha....till the man-grabben:

    du är ju knäpp, man rår inte för sina egna hormoner, det är sjukt jobbigt att ha pms, för en själv också!
    om du tycker att tjejer är elaka mot sina killar, så skulle du bara veta hur tjejerna mår i sig själva i denna period.

    och till denna anonyma som försöker skapa problem och säga att gabriel är otrogen:
    Om det verkligen vore sant, så skriv ut ditt namn och nr, be marlene ringa dig för om du inte ljuger så har du väl inget att vara anonym över?
    annars är du sjukt omogen.


    och till marlene:
    du har en jätterolig blogg!
    /Malin

    SvaraRadera
  12. Hmm...jag tror att du vet innerst inne vad som hänt...en sak vet jag, gabriel vet... Vad jag får ut av det? Ja, bara skönt att få det sagt för jag gillar inte killar som beter sig som grisar när de har en bra tjej hemma som tror att deras förhållande är på topp. Vem har sagt att det var nyligen han var på efterfest? Vad jag vet så gick han på jävligt många efterfester att tag...det vet du också marlene. kram

    SvaraRadera
  13. Ja, det var då. Hag vet ALLT. Så det du vill säga vet jag nog förmodligen men som sagt var det för länge sedan. Vi har inte varit ihop hela livet precis men vi har känt varandra länge...

    Lyssna på vad Malin skrev. Kunde inte sagt det bättre själv.

    Gabriel är ingen gris som många andra killar. Han är bästa man kan ha och jag älskar honom så mycket.=)


    Till malin.

    Jättekloka ord du skriver. tack för att du stöttade mig i mensen. Vissa förstår inte och jag blev så arg över det anonym skrev. Jag lider de tre första dagarna. Jag kan bli "satan" själv. hahaha. Massa kramar till dig malin=) ha en bra dag

    SvaraRadera
  14. Dåså, då verkar du vara en verkligen förlåtande tjej som låter honom slinka undan med en massa saker! För en sak är klar, ni var tillsammans när han var där! Du tror säkert att just DU har förmågan att ändra honom...hehe...

    SvaraRadera