fredag 5 september 2008

Ta bort puppan!

Som ni vet så planterar jag om lite växter och gör så att dom trivs. Igår skulle jag byta lite jord på en växt samt skölja av den. När jag vänder på den ser jag detta:
Marlene: Gabriel ta bort den!!! Wiiiiiii!
Gabriel: Är det en spindel? Ta bort den själv.
Marlene: Men växterna är från Holland. Det kan vara en giftspindel. Föresten ser jag ingen men det är ett bo.
Gabriel: Suck.
Marlene: Det är en spindelpuppa! Det kan finna spindelbarn i den. Ta bort nu!!!
Gabriel: *reser sig i från soffan* Hämta lite papper då.
.
Visst är han snäll=)
.
.

5 kommentarer:

  1. gulligt av han!
    men vad gömde sig i kokongen?

    SvaraRadera
  2. kolla va jag hittade: http://www.blocket.se/vi/17853948.htm?ca=8_s

    SvaraRadera
  3. Till helios. Det vet jag inte. han tog bort allt med papper så om det var något i kokongen vet jag inte. han tänkte släga pappret i papperskorgen då jag bara stirrade på honom och sa: är du dum. Spola ner det i toaletten. kan finnas en giftspindel där i..

    SvaraRadera
  4. Ja man vet aldrig, bättre att ta det säkra före det osäkra!
    usch o få en svarta änkan hemma hos sig, skulle ge den till min tarantel, så fick han käka upp den

    =)

    SvaraRadera
  5. Helios, du vet att jag inte är så förtjust i ditt husdjur.
    Vad hette han? hade för mig att det var en hon och att hon hette Doris. jag minns inte.. ingenting.. hahaha.

    SvaraRadera