onsdag 1 december 2010

Rosina De Fazio & Marlene Rosina Zufic

Torano Castello - 1897 - Giuseppe Cavalcanti och hans hustru Rosina De Fazio och hans första åtta barn (nästa år kommer det att komma en annan) innan portalen av deras hem.
(Texten kan vara lite ogramatisk, då jag översatt från italienska i google translate)
.
Här är en bild från min italienska sida. Har tagit bilden från nån italiensk släkting på facebook. Jag är döpt efter Rosina De Fazio som är min farmors mormor.
Rosina är kvinnan som sitter ner med det lilla barnet i famnen. Ett av hennes barn är Maria som står längst till vänster på bilden. Maria är min farmors mamma.

4 kommentarer:

  1. Rosina är mamman i familjen hon som sitter med det lilla barnet.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att jag skrev det. Att hon var mamman.- Men bakom mannen står det en gravid (ser ut så) kvinna. Hur vet du att inte det är mamman. Dem ser ju typ likadana ut.

    SvaraRadera
  3. ZUFIC ÄR INTE ITALIENSKT?
    Utan baltiskt efternamn.

    SvaraRadera
  4. Mitt släktnamn är Cavalcanti. Rår inte för att kvinnorna tar männens efternamn. Funderar stark på att lägga till Cavalcanti i mitt efternamn för att föra namnet vidare.
    Har kontakt med två av mina italienska släktingar. Vi mailar. Den ena på engelska och den andra på italienska.
    Fått släktträd av den ena samt lite bilder, bla den i inlägget.

    SvaraRadera