tisdag 7 december 2010

Nästa torsdag köper vi lägenhet ihop

Den 16:e december köper jag och älsklingen lägenhet ihop. Vi har tagit lån till lägenheten och renovering. Lägenheten vi ska köpa är skitfin och jag älskar den. Vet ni vad? Den är den vi bor i nu. Alla hyreslägenheter skall göras om till insats så va tackade jag på en gång. Ska bli så roligt att renovera. JAG (vi) har valt badrum. Tog lång tid. Tänk er själva att välja vad man vill ha. Jag valde stora vita kakel plattor till väggarna, små matta kakelplattor till golvet. Jättefint handfat med lådor under till ALLT mitt smink I lådorna finns bra förvaring som man kan ta ut och lägga på handfatat. Tex en förvarings"låda" i slådan är full med ögonskuggor, en med läppstift, en med penslar. Bara att plocka upp och lägga bredvid sig när man ska lägga makeup. Till detta har jag valt värdens största speglskåp där även Gabriel får ha sina saker. Han får en hel sida om han vill. Nej då, men jag har ju mer saker vilket betyder att jag måste få mer plats. Sen tjingade jag översta lådan under handfatet så fort jag såg den i affären.
.
Köket är under betänkande (heter det så?) Hittils har JAG (vi) valt högblanka skåpsluckor samt att förlänga köket ända till väggen. Diskmaskin kommer införskaffas. Gabriel vill ha ny kyl och frys där man kan få krossad is med kallt vatten på utsidan av frysen. Vi får se. kanske inte får plats eller blir för dyrt. Så länge det mesta går i vitt är jag medgörlig.
Har kvar det svåraste valet i köket, nämligen handtag. Ska det vara handtag eller knoppar. Andra saker vi ej har valt är kakel, fläkt, hur skåpen ska sitta. Ja, hur hela jävla köket ska vara uppbyggt Får fortsätta att åka runt till olika varuhus och få inspiration.
Önska oss lycka till är ni söta=)

4 kommentarer:

  1. Aahh, det är så mysigt att sitta och planera allt man ska fixa tillsammans. Det gemensamma boendet. Lycka till!
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, grattis!
    Skönt att slippa packa ner allt också :)
    Vi kollade på sånt där kylskåp med ismaskin.
    Väldigt små och smala inuti dock.
    Min kusin har en och hon rekommenderar inte en sådan.
    Men klart ni ska köpa om ni känner att ni vill ha en :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Min kusin har som sagt ett sådant kylskåp men både hon och hennes man tycker att den där ismaskinen tar för mycket plats. Alltså blir kylen mycket mindre inuti.
    Jag och Rikard kollade på en sådan kyl för ca 2 veckor sedan och vi höll med henne i det. Den är väldigt liten inuti.
    Jag tycker dom att ni ska åka och kolla på en så ni kan få en egen uppfattning, den kanske räcker åt er två.

    Det där med matt eller blank kakel har jag ingen erfarenhet av med mycket har att göra med vad man använder för medel.
    Vissa medel innehåller ämnen som gör ytorna elektriska. Det gäller att kolla runt och läsa på mycket.
    Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Jag har gjort den i Photoshop cs4. Bara klistrat in bilderna och sen lagt till brushes :)

    SvaraRadera