fredag 3 december 2010

Julpyssel 1. Julgrans-rosetter i säckväv

Ikväll har vi pysslat här hemma. När Gabriel och jag planerar en pysselkväll så är det ägentligen så att jag pysslar och han spelar dator. Allt pyssel jag gjort idag var på saker jag hade hemma förutom; lack, lackstämpel och julservetter, Allt från Panduro. Vi gick dit idag och köpte lite roligt.
I år går allt julpynt i vitt här hemma. Tycker det är roligt att testa något nytt. Julmattan har jag gjort själv i säckväv som jag köpte på Nisses Erikslund Västerås. Fick lite tyog över så jag kom på att göra lite eget julgranspynt.

Här har jag klipt massa avlånga bitar av väven.


Jag viker en tygbit på mitten så som du ser på bilden.


Kniper åt den vikta tygbiten på mitten.


Tar ett snöre.


Snurar runt ett varv.


Av den långa biten knyter jag iop med det korta stumpen så att det blir en lite uggla.


Så här ser rosetten ut när den är klar.

Här har jag gjort tre stycken. Väldigt enkelt.


Man sätter bara fast ugglan på en gren.

Titta så fint det blev i granen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar