söndag 5 december 2010

Julpyssel 2. Pynta ljus från IKEA


Blockljkus från Ikea och servett från Panduro. Ett paket ed servetter kostade 29:- men då räcker det till massa pyssel.


Klipp ut önskad bild.


Jag klippte bort det röda och klippte lite ojämnt med flit.


Lima på ljuset i en fyrkant.


Fäst bilden på luset. Klart!


Ljuset står på in julbricka.
.
JULBRICKA/adventsbricka:
  • Silverbricka från loppis/antikbod
  • Glasunderlägg får du säkrt tag o du frågar någon äldre. T ex mormor eller någon granne. Jag köpte mina på en antikbod och fick betala 20 kr st. Både de med kant och de små tallrikarna är gamla glasunderlägg.
  • Glaset är ett gammalt beilyesglas som får aggera ljuslykta.
Jättefint att ha på bordet.

3 kommentarer:

  1. Grymt snyggt, vilken stämmning det blev med brickan :)

    SvaraRadera
  2. vad pysslig och duktig du e:) är från västreås från början och känner igen dig,tror du var ofta på pluto förut:) vet inte hur jag halkde in på din blogg:) men jag läser den lite då och då..

    SvaraRadera