torsdag 26 januari 2012

Ingen i min familj har armar, endast händer.

Rebecca och mamma har varit här idag. Vi hade en skrattkväll, för ett skratt kan göra så gott för själen. Vi pratade om när vi var små och man gjorde saker på dagis, lekis eller lågstadiet som mamma fick lov att sätta upp i hemmet. Fula garnbollar, teckningar, smällkarameller och annat som försörde inredningen;)

Mamma tyckte att det var synd att vi slängt alla teckningar från dagis och så.
- Inte jag, jag har en massa i en mapp, sa jag (Fröken ordning och reda)
Sen satt vi och skrattade åt alla teckningar jag ritat.
Här är en teckning som föreställer min familj. Året är 1992, 15:e september. Jag är 6 år och går på dagis.
Vi skrattade åt mammas näsa hela kvällen.
Jag har ritat min mors näsa som en boll med två streck över. Är det sedan en näsborre som skymtar i näsan? Endast en näsborre?
Syster var vid den här tiden ganska ny i familjen. Hon var 7 månader och hade inte så mycket hår på huvudet, vilket jag fint ritat på teckningen. Vissligen ser hon ut som en kille här men jag gjorde mitt bästa. 
Jag hade som 6-åring lagt märke till att Rebecca (felstavat på bilden) ofta hade en napp i munnen. Detta har jag med noggrannhet fått med på teckningen.
- Men vad är det för fyrkantigt?
Ser ni inte det? Hon leker ju med träklossar. Med en snöre runt om...typ.. hum?
På fötterna har hon gula genomslinliga skor, som man ser fötterna igenom dem. Mellan benen har hon två små bollar. De ser inte ut som om jag slint med pennan, utan det ser ut som om jag ritat dit dem av en anledning. Undra vad de ska föreställa?
Åh, ja, justja, det som sitter på hennes vänstra ben är en arm.

Det jag gillar med bilden är att ingen i min familj har armar, endast händer.

När jag zoomar in bilden ser jag att alla tjejer i familjen har sånna där bollar mellan benen! 
PÅ RIKTIGT!
Vad ska de föreställa?

11 kommentarer:

  1. Undrar om det inte är läragåvagnen utan hjul/ma

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är galet kul att du ritat ett hjärta på dig själv men inte på någon annan:) hihi. Jag tycker du var en minikonstnär!

    SvaraRadera
  3. Det é helt klart snippan du ritat på tjejerna.. ;D synd bara att pappan ifråga inte fick nånting alls.. ;o haha.

    SvaraRadera
  4. Ha ha, detta var det gulligaste jag sett! Du såg detaljer redan då och ritade t o m tjejernas "framstjärt", så
    komiskt och rörande!
    Du har en väldigt intressant, mysig och annorlunda blogg, fortsätt så!!

    SvaraRadera
  5. älskar nostalgi från barndomen. haha! kan inte sluta skratta åt de små bollarna mellan benen. För söt

    SvaraRadera
  6. Haha helt underbart ju!!:D

    SvaraRadera
  7. Ma: Klart det är en läragåvagn. Nu när du säger det..

    SvaraRadera
  8. Älskar kommentaren: Du har en väldigt intressant, mysig och annorlunda blogg, fortsätt så!!

    Tack sötis!

    SvaraRadera
  9. Sv: Haha, ja, man gör mycket tokigt som barn. :) Man har ju otroligt livlig fantasi som barn, och man fångar upp alla intryck man bara kan komma åt. Hör allt, ser allt.. :D Kommer på saker som man inte ens skulle kunna komma på tanken att tänka nu, som vuxen :D

    SvaraRadera
  10. Så klart det är blygisarna som tittar ut på er tjejer, haha! Pappa däremot verkar vara helt könlös, hahaha! Otroligt roligt och riktigt proffsigt för att vara en 6-åring tycker jag :)

    SvaraRadera
  11. Pia: I roliga boken från 1:an och 2:an är det en massa detaljer. Jag gillade att fylla hela sidan med en bild.

    Det har diskuterats här hemma ang att det kan vara blygdläppar jag ritat. Kanske jag studerade min mor när hon kom från duschen eller dyligt, och nästa dag så var det en självklarhet att rita dit dem på familjeporträttet på dagis. Eller så kankse jag hade tittat i en bok om hur kvinnan ser ut. Hysterikst roligt är det i alla fall.

    SvaraRadera