torsdag 19 januari 2012

På BVC för att väga Antonio

Idag hade vi tid på BVC. Antonio skulle vägas. Jag älskar att gå till BVC för vi har världens bästa barnmorska där. Antonio är tidig i sin utvecklig. Han ligger1-2 veckor före kan man säga. Han kan redan fokusera blicken, följa föremål, vända sig från mage till rygg, och lite andra saker. Och jag är "töntmorsa" som skriker av glädje varje gång han gör något nytt som han inte gjort förut. Idag sa han något. Han jollrade! Jag blev superglad. Hahaha. Bästa är att "töntmorsan" fångade det på film. Det är inget långt joller men det är där. Jag hörde det;)

 Både syster och Gabriel var så himla trötta. Stackars Gabriel var så trött så han mådde lite illa.
 Titta tröttisarna i väntrummet.
 Här klär jag på Antonio efter vägningen. Bebisen skall vägas helt naken. Ser ni vad han har växt!?

Tycker om att sitta på Annes (som hon heter) kontor och prata och få svar på saker jag undrar över. Idag tog jag upp att Antonio är torrr mellan ögonbrynen, och att jag smörjer, men krämen hjälper inte. Då fick jag med mig en kräm hem i en liten burk. Då kan jag testa och se om den funkar. Är den bra ska jag köpa en sån på apoteket.

6 kommentarer:

  1. Inte för att göra dig besviken..Men så säger alla BVC ;) att dom är tidiga i utvecklingen..Min son var jättetid i början som nyfödd..men inte senare

    SvaraRadera
  2. Hur kan du va så snygg och fräsch fast du nyss fått barn? ;) jag ska bli som dig efter jag fött Tuva ;P Ingen slacker här inte!

    SvaraRadera
  3. Snygga örhängen baby! fina Antonio!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Välkommen till klubben *ler* Jag är oxå en sån där "töntmorsa" som hoppar av glädje så fort william gör nå nytt..
    Som igår, jag hade vart ute med hunden och så kommer jag in och så ser jag en skymt i spegeln att william har en skallra i handen.. jag bara skricker ut -håller han den själv?.. Daniel säger -aaa!
    Jag rusar in slänger av mig jackan och skricker du har väl tagit kort på det.. Daniel svara -ame det där har han väl gjort förut med va?!...
    Näää vrålar jag och sliter fram kameran och pepprar med bilder.. och applåderar och säger till william hur duktig han är..haha!!

    Så visst är det underbart när man får vara med om de där små grejerna som är så stora.. =) Finns inget bättre *ler* får en tår i ögat av lycka bara jag tänker på det.

    Så hur mycket väger/lång är din sötnos nu ?

    *kramar* från ännu en töntismorsa ;)

    SvaraRadera
  5. Håller med ovanstående kommentar! Superfräsch Mamma :)

    Jag hittade hit till din blogg för ett tag sedan då jag googlade runt på tandställningar. Tack för din grymma video du gjorde när du tog bort din tandställning och vad snygg din tandreglering blev! Drog du ut några tänder innan? Har dina tänder flyttat sig något efteråt? Jag ska strax sätta in tandställning och är också över 20 som du var! Det hade vart kul om du ville berätta lite om din tandställningstid!
    Tack för en grym blogg!

    SvaraRadera