torsdag 26 januari 2012

Naken. Man kan lukta, nosa och pussa på honom

Här får han ligga naken och luftas, samtidigt som han tränar nacken. Se så stark han är. Dessa bilder är från igår då han var 4 veckor och en dag.
Jag grät inget under graviditeten. Jag grät inget efter förlossning. Jag gråter nu. Nu har jag börjat blivit känslig. Började denna vecka. Jag tittar på Antonio som ligger i min famn och sen gråter jag för att jag tycker att han är så fin. Jag ansvarar för hans liv. Att han ska överleve. Han litar på mig helt och hållet. När jag bär honom och slänger runt honom så är han avslappnad och bara litar på att jag inte tappar honom. Och han är så snäll.
Igår grät han för första gången. Så där gråt med skrik i. Det gjorde så ont i mig då, för jag visste ej vad som var fel. Men det var först hunger, sen bajs, sen övertrött. Så allt kom precis efter varandra så därför skrek han. Men sen blev han tyst igen.  

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fina bilder och va han växer den lille killen! :) Hoppas du har en superfin Lördag!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken goding!
    Jag minns att jag också kunde gråta ibland o då kom allt på samma gång. Att han var så fin, att det var min lilla bebis och allt ansvar. Känslor o panik på en o samma gång. :)

    kram

    SvaraRadera