tisdag 17 januari 2012

Idag fyller Antonio 3 veckor.

Idag blir han 3 veckor

Och jag märker en massa som sker. Han har blivit så lång. Ögonen börjar hänga med. Vi har ögonkontakt ibland, han kan vända sig mot min röst. Vi börjar få rutin på saker och ting. Jag lär mig vad han vill, hur han vill ligga och sitta, hur han vill bli buren, hur jag rapar honom.

Jag har hittat ett sätt att få honom att sova när han är trött och bara är lite gnällig.
Jag sätter på sången "små lätta moln" av Snöblind på Youtube och så sjunger jag med. Jag spelar den två gånger och då hinner han somna. Funkar varje gång. Hur jag kom fram till detta var genom att jag testade olika låtar att sjunga eller spela, sen hörde jag "små lätta måln" i Flora-reklamen, så jag letade upp den på youtube och han blev lugn direkt. Så nu kör jag på den.



Små lätta moln
ser jag på din himmel,
din himmel som är blå.
Här är du nu min sommar med
små lätta moln.
Min kärlek har du sommar,
din himmel så blå.

Små gröna blad
ser jag på din hud
din hud i blomsterskrud.
Du kom ändå min sommar med
små gröna blad.
Du får en sång min sommar
du väckte min stad

Sommar vind,
gör mig lycklig,

ge mig solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar