måndag 9 januari 2012

På BVC för första gången

Efter hemkomsten från BB så kommer BVC och gör hembesök. Idag var vi på besök hos BVC för första gången. Antonio har haft lite problem med kastspyor. Antagligen beror detta på att han inte tål mjölk. När vi kom till BVC så visar han detta klart och tydligt genom att lägga av värsta spyan på golvet i väntrummet. Gabriel och jag bara ler. Sånt där ingår. Ingen blir arg eller less. Sedan födseln har jag bara gråtit en enda gång, och det var i 10 minuter. Jag grät för att jag hade så ont och för att jag var trött på det.
Imorgon ska vi tillbaka till BVC och se om det blivit bättre med Antonio. Våran barnmorska som vi har på BVC är helt underbar och vi tycker om henne så mycket. Vi fick träffa henne på föräldrakursen en gång då hon ko och talade inför hela gruppen. Då viskade jag till Gabbe: ”Hoppas vi får henne”. Och sen fick vi henne och jag blev så glad!

Om han slutar att spy nu, så är det faktiskt inget som är jobbigt. Han gråter inget. Han gnäller mest tills han får det han vill/vi kommer på vad han vill. Så han hinner aldrig börja tjura. Skönt för öronen att inte behöva vara med om gallskrik. Knock on wood… Kan tänka mig att man kan får utbrott till slut.

5 kommentarer:

  1. Anton är precis likadan!
    Han spyr såna sjuka mängder och jag tror den längsta sprutade en 2 meter:)

    Han har vart så ända sen han va 3 veckor och håller på fortfarande!

    Så om Antonio fortsätter kan jag trösta dig med att man snart inte änns märker av de:)

    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. längesen jag kommenterade på din blogg..

    men grattis, såhär lite sent :P

    och gud vad söt Antonio är!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dig gällande amningen, jag lyckeds köra i 1 månad innan vi la ner, då hade han inte gått upp något alls nästan.
    Men ersättningen åt han som en tok och växte ikapp dom 7 förlorade veckorna när han va 3 månader så ersättning är bra grejer!

    hoppas de blir bra med den mjölkfria , kan ju också vara reflux ifall den inte hjälper..Reflux är att magmunnen inte har vuxit igen riktigt och då spyr dom lättare, speciellt ersättning och bröstmjölk eftersom den är så tunn..

    Slutligen så tipsar jag om att åka till ikea och köpa 3krs handdukarna om han fortsätter!
    Jag kör i snitt 2 -3maskiner varje dag här hemma med handdukar och kläder.
    I början så gjorde han av med 75 handdukar på 2 dagar, helt allvarligt:)

    SvaraRadera
  4. Eljas spydde HELA tiden han med (beror på att magmunnen inte är helt stängd på så små barn) men det jobbiga är att han fortfarande spyr väldigt ofta. Måste ringa bvc och fråga vad det bero på.
    Eljas hade dessutom lite kolik när han var liten. Han fick special ersättning på recept. Han tålde inte heller komjölk.
    Matheus var likadan han med när han var liten (för 3 år sedan)

    Dom flesta bebisar spyr mer eller mindre men dom spyr ofta ur överskottet på det dom ätit och lider inte av det.

    Kul att läsa om ert nya liv.
    Antonio är gudomlig! :)

    SvaraRadera
  5. Vad fin han är Marlene! Skönt att ni fått svar på varför han spyr så mycket.
    För mig funkade inte amningen och innan vi fattade det så hade vi en liten bebis som skrek konstant, jag började tro att ungen fått kolik. MARDRÖM!
    Så fort vi började med ersättning blev han tyst och glad. = nöjda föräldrar o öron. ;)

    Kram!

    SvaraRadera