tisdag 17 januari 2012

Hyn förändrades efter förlossningen, nu är den som den ska igen

Efter förlossningen var min hy i ansiktet KATASTROF. Foundation fastnade inte i ansiktet hur jag än gjorde och vilket märke jag än använde. Så hur jag än sminkade mig så såg jag så trött ut. Efter 2 veckor började allt vända för mig. Smärtan avtog efter operationen i mitt underliv, illamåendet och febern avtog, och till sist så började min hy må bättre. Idag har det gått exakt tre veckor sedan förlossningen och min hy är som den ska. Idag fastnade allt och jag kände mig väldigt fräsch.
Jag har inte hört förut att hyn kan bli sådär efter en förlossning. Den var blank, fet och torr på samma gång. Och påsarna under ögonen hände ner till hakan. Det gjorde den även när jag var gravid men efter förlossningen var det på ett annat sätt.

Så idag känner jag mig som förut. Jag känner igen mig själv kan man säga.

4 kommentarer:

  1. Mycket vacker är du! Du har ett väldigt "vänligt" utseende.

    SvaraRadera
  2. Ändrades din hy när du blev gravid?
    Jag är gravid i v 13+6 och fått en hemsk hy.
    Aldrig haft finnar el problem tidigare utan varit lycklig som aldrig behövt smink för att dölja plitor.
    Vill knappt gå ut nu ser ut som en prickig korv =(.

    SvaraRadera
  3. Anonym ang hyn: Min hy ändrades inte när jag var gravid utan det var i och med förlossningen.

    Något som förändrades under graviditeten var att jag fick stora lila påsar under ögonen i slutet. Inte för att jag var trött, de bara kom.

    Hormonerna i håret förändrdes så när jag färgade håret blev det en annan färg än tidigare.

    Något som ändrats nu är håret på benen. Har fått jättegles utväxt. Insåg det när jag kom på att jag inte rakat benen på skitlänge. Det var för att jag inte känt att det varit något hår. Har ni tittat noga och insett att det växer glest. Kanske ändras tillbaka snart.

    Tänk så mycket som ändras med kroppen.
    Mina naglar växte som ogräs i början av graviditeten. De var så långa.

    Grattis till bebisen i magen=)

    SvaraRadera