tisdag 30 april 2013

Skogen med syster, Antonio och Hiro

Igår planerade jag utflykt till skogen. Frågade syster om hon ville följa med för jag kan inte ta hunden och barnet när jag är själv. Hon ville med ,så jag tog hunden och hämtade upp syster. Sen fick de stå och vänta medan jag hämtade Antonio inne på förskolan. Sen åkte vi ut i skogen. Antonio ville hellre sitta och äta snö vid bilen än följa med oss in i skogen.

Kom då Antonio! Hit ska vi.
Nej, jag vill gå till snöhögen (den enda som finns kvar, i staden där jag bor, så vitt jag vet).
Där satte han sig och mumsade snö. Till slut fick jag bära in honom i skogen för att få honom att glömma glasshö…. Snöhögen menade jag.

Syster Rebecca håller Antonio i handen.
 
Titta, säger Rebecca och pekar på en blomma.
Titta, svarar Antonio och pekar på ett löv.

Sen såg Antonio vad Rebecca pekade på.
 
 
Man får alltså inte plocka blommorna i området vi var i, men nu plockade Antonio en blomma. Förlåt=( Den gav han till sin älskade moster.

Vi undersökte kottar. Antonio kom fram till att de gick utmärkt att kasta dem på marken.


1 kommentar:

  1. Det finns fortfarande jättemycket fint kvar i bloppisen.
    Så in och shoppa på min blogg! Grejerna kan självklart skickas!

    Vi ses! :)

    SvaraRadera