tisdag 9 april 2013

Allt jag köpte på jätteloppisen


Här är en bild på allt jag köpte på jätteloppisen jag var på i söndags. (allt utom Gabbes födelsedagspresent som han ska få imorgon).

Det jag köpte var i stora drag kläder och leksaker. Tyger och bestick.
I detta inlägg riktar jag in mig på leksakerna.

Ett memory med stora tydliga brickor. En bok som heter Viggos bok. En taxtrad på ena sidan en bild på andra. I slutet finns sånger med noter till. Bra md noter då Antonio har både trumpet, flöjt, trummor, maracas m.m. ;)
Ett doktorkit med stetoskop och ”Safety and Emergency” väska. Där fanns spruta, medicin, hammare och lite annat.
Randig kanin från Polarn och Pyret. Antonio tycker om den. Tar den under hakan och gosar.
En orange fisk på hjul för utomhuslek. Har redan bloggat om denna, men nu kommer det ju bilder. Denna fisk är min absoluta favorit. Den är sååå fin. Synd att den saknar ett öga.
En gul retro vattenkanna som ska få stå på uteplatsen. Det är slät plast förutom mitt på kannen där är plasten räfflig om ni förstår vad jag menar. Titta noga på bilden så ser ni. Man kan behöva vinkla skärmen om man sitter vid datorn.
En Miffy förvaringsväska. Hänger i barnrummet på en krok.
Och till sist en gul transparent liten börs.
Här kommer en prislista som kan få de flesta att tappa hakan:
       Memo                     10kr
       Viggos bok              5kr
       Kanin POP               10 kr
       Fisk på hjul              2kr
       Vattenkanna           1kr
       Miffy väska             3kr
       Dotkorkit                 4kr
       Gul börs                  3kr
 
Jag prutade på alla saker. För i början köpte jag bara kläder. Sen kom jag in i prutandet och köpte då även lite saker. Har velat haft den där kaninen från Polarn och pyret men har inte haft råd. Den kostar 149 kr i butiken. På loppiset såldes den för 20 men jag frågade om 10 gick bra, och kvinnan sa ja, utan problem.
Jag fick en försenad namnsdagspresent av min mamma igår. En ny badmössa då min tappat resåren lite. Den kostade 70 kr. Helt plötsligt blev allt i butikerna så dyrt. Tänk vad saker förlorar sitt värde när de lämnar butiken. Helt sjukt. Blev nog lite bortskämd på loppisen. Den var mycket snäll mot plånboken. =)



Imorgon kommer del två på vad jag köpte på loppisen. Då är det inriktning kläder.



Jag är så tacksam att det fanns så snälla människor som lät mig köpa till så billig peng. Och att mina fina plastsaker gick på 3 kr ihop är jag helt chockad över. Tycker de är så fina. Nu har de fått ett nytt hem där de blir uppskattade. Fisken ha tidigare bott hos säljarens mormor och funnits där sen ungdomarna var små. Det ser ut som en typsik leksak som finns hos en gammal farmor eller mormor och har alltid funnits där.

Imorgon tänkte jag fixa på loftgången. Ta bort vintern, och göra lite mysigt så man kan sitta där. Hitta en bra plats för fisken och vattenkannan. Antonio ska trivas att vara där ute om vi vuxna sitter där.

Vet hur jag vill ha det men det finns inte pengar till det. Konstrottingmöbler, en hörnsoffa där vi kan mysa. Ett litet bord som gör det mögligt till mer golvyta så Antonio kan röra sig.

Åh, herre gud vad jag svamlar. Loftgången får ett eget inlägg. God natt på er. Kram

1 kommentar:

  1. Underbara saker du fyndat.. Jag fynda en hel del till William där oxå.. roligt när man får fina saker för liten peng..=)

    Fisken va ju underbar.. kolla på panduro de kanske har nåt öga som kan passa, har för mig att jag sett massa lösögon där som ska användas till olika pyssel!!

    Ser framemot att se va du fynda för kläder.. =)

    SvaraRadera