onsdag 10 april 2013

Det jag köpte på jätteloppisen, del 2, kläder


Här kommer den utlovade ”del 2” om vad jag köpte på jätteloppisen i söndags. Förra gången visade jag leksaker. Denna gång riktar jag in mig på kläderna.

Som jag skrivit tidigare så gick min shopping på loppiset till på följande vis: Först köpte jag några plagg för 15 kr/st. Mot slutet kunde man pruta ner till 5 kr/st så allt jämnade ut sig.

Här är alla kläderna jag köpte.

Här är alla t-shirts. Alla kostade ( ibland nedprutade) till 5 kr st. Ja, en helt ny me&i t-shirt till och med. Jag är mycket nöjd.

Här kommer bilder på alla sommarshorts och trekvartsbyxor. Till vänster ser man dem framifrån, och till höger bakifrån.
De dyraste kostade 20 kr och det är jeansshortsen på översta bilden. Resten kostade 5, 10 eller 15 kr.

Byxorna på nedersta bilden är samma. Ville bara visa att an kan vika upp trekvartsshortsen till vanliga shorts. De var slitna i midjan med det var bara bra, för de var redan töjda då.
Framifrån                                                                       Bakifrån



 
Här följer lite bilder där Antonio bär några av plaggen

 Korta mjuka shorts, 5 kr. Randig t-shirt med tryck, 5 kr.
 
 Slitna mjuka längre shorts, 5 kr. Luftig t-shirt, 5 kr.

Långa shorts, 20 kr.Röd t-shirt, 5 kr.


Här är vårjackorna jag köpte. Den blåa använder vi redan nu om vi bara ska åka bilen. Då klär jag honom i innekläder, sen på de tar jag på mjukisbyxor och tjocktröja, vårjackan och vårskor. Tex om vi ska till ett shoppingcenter eller åka och handla mat.

Den blåa jackan är bra i storleken och den är väldigt lätt att sätta på.

Blå jacka, 15kr.
Röd/svart jacka, först 40 kr men jag fick den för 10 kr.

Här kommer lite bilder på Antonio i sina nya jackor.

Mössan hittade jag i en kartong med helt nya ytterplagg så som mössor, vantar och kragar. Tyckte om denna toppluva. 30 kr men jag fick den för 20kr.


 
Här ska han bara dra upp dragkedjan. Han har väl lärt sig att man gör så men han vet inte hur man gör. Så han var helt inne i att få ihop jackan. Har massa roliga bilder där han har tungan rätt i munnen. Sötungen då.



Imorgon följer sista delen om vad jag köpte på loppiset. Då visar jag tyger och bestick.

1 kommentar:

  1. Jättefina kläder! :) Finns ju inget bättre än loppisar! <3 <3

    SvaraRadera