tisdag 30 april 2013

Ändra i HTML och koder på blogspot


Tiden har bara gått och gått. Har inte slagit på datorn på ett tag nu. Måste börja någonstans så börjar med att berätta att Adam har varit här och tillsammans har vi gjort klart bloggens utseende. Det var lite småsaker som var svåra att hitta. Sen hade Blogger gjort om i mallen så vi hittade först inte koderna.  

För er som har blogspot och vill ändra något i själva bloggens utseende (inte sakerna på sidorna). Gå in på Mall --> Redigera HTML.

Där inne är allt i olika färger och vi förstod först inte vad vi såg. Efter att vi läst lite såg vi att det som syns är allt som ligger på sidorna av blogginläggen. Alla gadgeter. Det tycker jag inte att man ska ändra i bloggmallen utan det ändrar man direkt i respektive gadget. Tex min presentationstext , då lägger jag till en gadget i Layout, och där i rutan skriver jag texten och ovanför  och under min text skriver jag färg, storlek och stil och sen låser koden.


För att ända i bloggens design och utseende så gör man det alltså i Redigera HTML. För att komma till bloggen så trycker man på den lilla pilen bredvid 7:an så kommer alla koder för det upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar