söndag 14 april 2013

Det jag köpte på jätteloppisen, del 3, tyger

Här kommer ett lite försenat inlägg om vad jag köpte på jätteloppisen. Har visat er alla leksaker och kläder. Nu är det dags för tygerna.

Det stora med blommor och den röda paradhandduken fick jag för en tia innan stängning. Jag prutade inte utan kvinnan som sålde ville bara bli av med det. Handduken med äpplen kostade 10kr. Den prutade jag ner från 20kr.

Jag la ut en bild igår på tygerna på min instagram, och bad om förslag på vad jag kunde sy. Lapptäcke tyckte några. Det är ju olika sorters tyg och jag vill inte påstå att jag är van att sy så jag vet inte. Kanske något enklare som en kudde eller förvaringspåse. Den förre förvaringspåsen jag sydde blev ju riktigt bra.

Sen fick jag även en idé av en tjej som tyckte att jag skulle sy ett förkläde till Antonio, som han kan ha när han lagar mat i sitt lilla kök.

Om att sy en kudde.

Tog kort på Antonios kuddhörna, la dit en vit kudde och la de olika tygerna runt om, för att se om något passade in. Vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Lite för retro (läs tantiga) tyger för att passa i hans färgglada hörna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som älskar tantiga tyger. Haha. Är inne i en sån period nu.

      Radera
  2. Jag tycker den gula passade bäst :)

    SvaraRadera