söndag 7 april 2013

5 timmar på loppis

Jag kom till loppiset vid 10snåret. Åkte runt och letade parkering. 20 minuter senare hade jag en plats…längst bort…bakom alla parkeringar…på en gräsmatta. (lermatta).

Jag står där bilden ’är tagen ifrån och loppisen är i ABB Arena där pilen pekar. Var en bit.
Tyvärr suddiga bilder. Tog snabbt när jag kom in. Tänkte ta kort på borden och så, men utbudet var stort. Allt fanns. Sen var jag för upptagen med att titta och rota.
 
Det var väldigt stort. 336 bord. Jag hade byggt upp en strategi. Gå bland raderna som en orm =slingra sig fram. Gav upp efter en rad då det inte gick att gå in bland gångarna. Så jag fick strögå där jag kom fram. Köpte mest barnkläder till Antonio. Vår och sommar. Sen hittade jag födelsedagspresent till Gabriel som fyller år på onsdag. Jag hade massa kassar men det var ju så långt att gå och lämna i bilen. Tiden flög iväg, likaså mitt blodsocker. När det var en timme kvar så kunde an pruta sjukt mycket. En jättefin vår/sommarjacka till Antonio för 10 kr. En vattenkanna för 1 kr. Shorts för 5 kr. t-shirt för 5 kr.  Så även om jag betalade mer för alla plagg i början så jämnade det ju ut sig i slutet.

Var på jakt efter tyger. Hittade ett bord som såg ut att ha den stortens tyg jag ute efter men alla utom ett var slut. Kvar fanns ett blommigt tyg i blått och gult. 80 kr. Sen en duk för 20. Jag berättade att jag tänkte sy en förvaringspåse till Antonio och att jag gillade sånt där retromönster. Hon stoppade ner tyget och duken i en påse och bad om en tia.

Är jättenöjd med min 5-timmar långa dag på jätteloppiset.

När säljarna började packa ihop kunde man få saker väldigt billigt. Men då var jag så slut och alla kassar var så tunga. Var yr så var tvungen att sätta mig och vila innan jag skulle gå till bilen. En kvinna gav mig 2 dextrosol för hon såg att jag inte mådde så bra.

Visste inte att jag skulle bli där länge. Då hade jag tagit med mackor, samt gått och lämnat påsar i bilen efter halva tiden. Men det var ju kartonger med kläder under borden som man var tvungen att sätta sig ner på huk och rota igenom.

Prutade fint ner nån plastfisk på hjul från 20 kr till 2 kr. Den saknade ett öga och ingen visste vad det var. Det var också den där sista timmen.  Jag viste att jag skulle ångra mig om jag inte köpte den. Så blev glad när jag fick den för 2 kr. Ska ha den på loftgången så Antonio och jag kan leka med den.

Får ta bilder på mina köp imorgon. Jag är superdupernöjd i alla fall.

Ps, så trevligt när läsare kommer fram.  Även om jag var slut i huvudet så tycker jag det är roligt och få ansikten på er. Jag börjar ju koppla ihop några av namnen i kommentarsfältet med namnen på instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar