onsdag 10 april 2013

Ta kort på/med mig


Antonio är nu så pass medveten att han vet vad en kamera är. Han har en egen liten gammal (fungerar ej) digitalkamera. Den pressar han upp i sitt egna ansikte och gör klickljud. Han förstår inte varför han gör så men han ser ju att jag gör så.

Han vet och förstår lite mer om min stora systemkamera. Han vet att på skärmen visas bilder av honom själv. Så han har börjat med att vi ska ta kort ihop. Då pekar han upp mot hyllan där kameran står. Sen säger han: mamma, mamma ,mamma, mamma, mamma. Så där 1 miljard gånger så det rinner blod ur mina öron.

Jag tar ned kameran och sätter mig på golvet, då kommer Antonio och ska sitta i mitt knä. Sen pekar han på skärmen. Så här långt går det bra. Men. Nu till ”men”et, jag måste ju ta en bild. Så jag håller i kameran och sträcker ut den framför oss. Då blir han ivrig och skriker och drar tillbaka den för han vill knappa på alla knappar och se sig själv på skärmen. (Har inte ens hunnit tagit en bild ju).

Sist vi skulle ta kort ihop gick det faktiskt bra. Då kopplade han ihop att efter jag tagit en bild och blixten blixtrat så visades en bild på skärmen så som han just såg ut. Så han tokade sig och gjorde grimaser varje gång jag sträckte ut klameran.  Sen pekade han på skärmen och sa; titta, titta, titta.

13 kommentarer:

  1. Så gullig han är! Dags att klippa lillen kanske :)

    SvaraRadera
  2. Så gullig han är! Dags att klippa lillen kanske :)

    SvaraRadera
  3. Haha vad goo! Älskar tredje bilden :)

    SvaraRadera
  4. Om att klippa; absolut inte. Skrev ett inlägg om när jag klippte hans lugg. Klippte rakt av och han såg ut som Hitler. Ha ha. fuck panik! På sin höjd kommer jag tunna ut luggen när den når till ögonen. För övrigt ska håret växa ut:)

    SvaraRadera
  5. Tredje bilden? Om man räknar med den högst upp eller bara bland dem där nere? Om man bara räknar dem där nere så 2:an och 3:an. He he. Han är så rolig. Alla var fina men man har ju sina favoriter:)

    SvaraRadera
  6. Är han helt frisk? En kompis sa något om att det var förlossningskomplikationer :-(

    SvaraRadera
  7. ursäkta, men va fan e de för fråga anonym???????????

    SvaraRadera
  8. Såååå lik gabbe på 6e bilden! Haha :)

    SvaraRadera
  9. Men gud jag dör så söt han är! Hahahhahaha vilka fantastiska bilder! :-) / kram C

    SvaraRadera
  10. C: Tack så mycket. Jag har 50 bilder till ;) Han tröttnar ju aldrig.

    SvaraRadera
  11. Rebecka: Jag ser inte sånt. Men det är inte min näsa i alla fall. Så mycket ser jag.
    Men allt som man inte ser, hans personlighet och hans karaktär är sååå mycket jag.

    SvaraRadera
  12. Han är så himla söt!! <3 så kul att fast vi inte hinner ses för min skola så ser jag ändå vad ni gör ibland, så mysigt. Men nu hoppas jag på te snart! Puss!

    SvaraRadera
  13. Malin: Haha. Kul! Sen när vi träffas på te har vi inget att prata om för du vet allting som händer i mitt liv. När jag ibland träffar min mamma och ska berätta om saker jag gjort, säger hon: jag vet, läste det i din blogg. Haha.
    Kramar till dig

    SvaraRadera