tisdag 16 april 2013

Antonios nya regnjacka

Igår var jag på second hand och fyndade en regnjacka till Antonio. Vi har köpt galonisar för 199kr på Lindex, men vi köpte ingen regnjacka. Vi visste ej om han behövde en regnjacka då både skaloverallen och skaljackan till våren är vattentäta. Lite onödiga pengar om den inte används. Men så igår fanns det 4 regnjackor på Läkarmissionen. Jag stod hur länge som helst och undrade hur stort mitt barn egentligen var. Valde en som jag trodde passade. Enkel att sätta på, tunn och mjuk så han kan röra sig i den.

Den blev bra när jag kom hem och provade den. Tur att jag inte tog en större.

25 kr kostade den. Vet inte vad en ny kostar, beror ju så klart på vart man köper den. Men 25 kr känns helt okej då den kanske bara används ibland på dagis.


  Antonio verkar väldigt glad över regnjackan jag köpte till honom. Jag hänger den över hans axlar och knäpper översta knappen. Så springer han runt så, drar av sig den, kommer till mig och så får jag sätta på den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar