lördag 1 oktober 2011

Underbart med min lilla Hiro

Vid solnedgången idag så hade Hiro tråkigt. Vi hade lite killar här hemma som drack öl och såg på fotboll men jag såg på Hiro att han blev rastlös. Innan solen han gå ned tog jag med Hiro ut på en stor parkering där han fick gå utan koppel. Hade med mig det nyinköpta godiset så vi tränade kom, stanna, dansa, sitt, varsågod. Han tycker sånt är jättekul. Sista bitarna slängde jag så han fick rusa efter. Han älskar de nya godisbitarna så mycket så det kan ha blivit så att han strutta på nosen när han satte efter en godisbit som jag slängde. Bong!
 Titta vilken fin bild! Man ser mig i skuggan hur jag tar kort. Man kan se Hiro långt där borta springa runt och nosa.
"Vad ska jag göra nu för att få smaka en godis"? Så säger han med sina söta ögon. Man ser det ju klart och tydligt.
 "Jag kan dansa. Titta på mig"!
- Kom Hiro, ropar jag. Och han kommer i full fart.
 Här fjäskar han. Jag har inte sagt nåt men han provar med att ligga på rygg och vifta med tassarna.
 "Får jag en godis nu eller"?
 Den ligger i min hand men han fick lirka ut den på egen hand. När Hiro vill ha någonting så visar han det med tassen...vilket syns ganska tydligt här.
 Kraschlandning!

10 kommentarer:

  1. Haha va rolig han är, du får köpa mer godis och träna, speciellt på att inte göra Kraschlandningar!

    SvaraRadera
  2. Till anonym ang mer godis: Godiset luktar fiskmat!!! Får se om jag köper det igen. Det är dyrt godis. Räcker inte så långt, luktar illa, men det är ju bra kvallite och som vi alla kan se här, så är Hiro heeelt galen i det.

    SvaraRadera
  3. Anonym är rebecca blev ju fel precis när jag skulle spara. Jag vet att han är helt galen i godiset men de är ju bra då blir han ju mer lydig ;)

    SvaraRadera
  4. Men guuuud vilka söta bilder! Din hund är en riktig sötnöt och mumsbit!

    SvaraRadera
  5. http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/djurnatur/article13612774.ab
    du måste se, aww nästan lika söt som Hiro

    SvaraRadera
  6. Jag vet vem Boo är. Breaking news med F&F tog upp honom i ett program tror jag. Boo är kortklippt och passar faktiskt i det. Har sett skräckexempel på hur en pomme kan se ut om man klipper fel. jag googlade då på pomeranian haircut.

    Jag känner igen mig i videon att många vill klappa och stanna. hahaha.Tycker sånt är jättekul. Speciellt gamla människor stannar gärna och försöker böja sig ner för att klappa Hiro=)

    SvaraRadera
  7. Apropå trimmning, gör du det själv eller finns det någon som är bra på det i Västerås? Min lille söting måste trimmas och jag vill att någon annan gör det förs så jag kan härma dem sen och själv göra det. :-)
    /Mvh Lena

    SvaraRadera
  8. Lena: Jag klipper Hiro själv. Har sånna där dyra saxar som är till för att klippa päls med. Han står stilla så länge som det behövs då han är uppväxt med detta.

    Ett tga fick jag lämna bort honom när det gällde klo-klippning. han sprattlade som en liten kanin, men nu går det bra igen.

    Att klippa en hund brukar man väl få lära sig hos uppfödaren. Det fick jag. Inte själva frisyren på pälsen men hur man klipper öronen, tassar och vad man skall tänka på när man klipper i baken...

    SvaraRadera
  9. Marlene, skulle varit toppen att fått lära sig det...har inte speciellt mycket kontakt med uppfödaren och jag vet ärligt talat inte om hon är intresserad. Det brukar ju stå att uppfödaren gärna tar kontakt efter ett tag och kollar läget men inte i detta fallet i alla fall...
    Ska se om vi kan komma på Hiros kalas, annars så kommer jag gärna någon annan gång (22 okt ska jag till stockholm). Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  10. Lena, hoppas ni kan komma på lördag. Har köpt massa gott till fikat=)

    Vi har inte kontakt med uppfödaren längre. Hade det i början men inte nu.

    SvaraRadera