måndag 31 oktober 2011

Hos barnmorskan i morse på vanlig kontroll.

Jag har fått lite önskemål om att skriva mer om graviditeten och hur det går till när jag besöker barnmorskan. I morse var jag där för att mäta magen, ta blodtryck, lyssna på bebisen hjärta m.m. En helt vanlig rutinkontroll.

Magen har växt sen sist. Jag har gått upp lite i kilo men bara 2 kilo på 3 veckor.

Barnmorskan kände även på bebisen och nu har han lagt sig med huvudet nedåt. Han kan snurra runt men han kan även bli liggandes så. När bebisen lagt sig så, så förbereder han sig inför förlossningen. Nu ska han bara sjunka lite längre ner och växa till sig lite.

Vi lyssnade på bebisens snabba hjärtljud. Hörs alltid lika tydligt, och vi behöver aldrig leta runt på magen efter en bra plats.

4 kommentarer:

  1. Har för mig att hon nämnt tidigare att hon jobbar med människor men inte direkt vad. Men ofta har man tystnadsplikt.

    SvaraRadera
  2. Om jag inte minns fel så jobbar Marlene på Individstöd. Det är väl lite olika saker men det är i huvudsak personliga assistenter osv.
    Eller har jag missuppfattat?
    Jobbar själv inom äldrevården så jag har hört talas om just Individstöd.

    Tittade på din video här och måste säga att du är så söt Marlene.
    Älskar din min när du ska lägga dig ner på sängen. Du ger kameran en blick som fick mig att skratta *hehe* Vet ej om du är medveten om det själv :)

    Supermysigt med hjärtslagen :)
    Ett favoritmoment helt klart under besöken.
    Kul att allt var bra med er båda.
    kram

    SvaraRadera
  3. Fick ni veta i V-ås på ultraljudet vilket kön det var? :)

    SvaraRadera