torsdag 20 oktober 2011

Borra hål i plåten jag pysslat med.

Skulle borra hål i allt så jag hade lånat en borr och köpt metallborrar i storlek 6 och 10. När jag skall hämta borren i bilen kommer två arbetare fram för de har lite frågor om något de bygger på gården. (Jag är med i styrelsen). Medans vi pratar går vi mot snickarboden och jag börjar plocka i ordning det jag skall göra. Då säger de att jag måste börja med en mindre borr och sen större och större, annars kommer det inte gå. Sen sa de att de väntade på en skylift så de kunde lika gärna hjälpa mig. De hade sladdlös borrmaskin i sin bil samt en liten borr.

Tänk om inte dem hade kommit och hjälpt mig att borra hål i plåten. Då hade jag stått där, ledsen över att inget gick.

4 kommentarer:

  1. Vad snällt av dom att ta sig tid :)

    SvaraRadera
  2. De väntade ju ändå på skyliften och sen regnade det ute. De tyckte nog det var roligare att hänga i boden med mig=) Men visst var det supersnällt. Vilken tur jag hade!

    SvaraRadera
  3. Klart man hjälper till..=)

    // Hantverkaren

    SvaraRadera
  4. Hahahaha. Vilken av dem? hur sjutton hittade du detta inlägg?

    SvaraRadera