söndag 30 oktober 2011

Nu har vi nog köpt allt till bebisen i magen

 Igår, fredag, så hade jag planerat hela dagen med att åka runt och köpa allt vi hade kvar att köpa till bebisen i magen. Så från kl. 12:00-18:30 åkte vi runt hela Västerås. Vi åkte och köpte barnsäng, madrass, bäddmadrass, plastat frotté, mobil, leksaker, mjukdjur, nappflaska, sängkläder, spjälsängsskydd m.m. Mamma kom och joinade vid 2-snåret. Hon köpte en massa fint till bebisen hon med, fast till sitt hem. Om bebisen ska vara där så slipper jag dra med mig halva hemmet, utan allt som kan tänkas behövas finns på plats. Likaså har hon saker till Hiro hemma, så att jag bara kan lämna av honom där, om vi skall vara borta några timmar.
En liten del av vad vi kom hem med.

5 kommentarer:

  1. Hej Marlene!

    Jag undrar vad du jobbar med? Jag arbetar heltid och skulle aldrig ha råd att köpa så mycket saker som du gör. Hur bär du dig åt? (inget illa menat)

    kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Inget illa menat men det lät lite spydigt. Du kanske bor ensam och då blir utgifterna mera. Vi är två som betalar hyra, mat m.m. Jag går ju inte ut på krogen nu eller röker, köper öl. Det blir pengar som jag kan lägga på saker.

    Sen får du väl försöka börja spara pengar. Du kan öppna flera konton. Ett visakort-konto, ett spar-konto och ett räkningar-konto. På räkningarkontot lägger du undan pengar till just räkningar. Sen försöker du lägga undan en del på spara. resten kan du göra vad du vill med.(vad du vill är väl att ta i)

    Alla har pensionskonto men när jag var 23 år valde jag att öppna ett privat sparande för min framtid. 200 kr i månaden är lagom. Tjänar man bra är 500 kr i månaden att rekomendera.

    Om du lär dig spara pengar kan du köpa större saker när det är dags=) Så är det att bli vuxen. man får välja. Utomlandsresa eller spara de där 7000 kr?

    SvaraRadera
  4. Men vad jobbar du med då? :)

    Mvh
    Sandra

    SvaraRadera