söndag 23 oktober 2011

Lite bilder från min dag med Mikael

Min dag har varit full fart från början till slut. Min bästis sov över här. Vi gick upp vid halv 9 imorse, fixade oss och åt frukost. Gick ut med Hiro och sen skulle hon till jobbet. Mot kl 11 kom min kompis Mikael hit. Vi skulle till Ikea för att titta på kök åt honomm en först blev det ett stopp på Nisses.

Jag har en längre tid letat efter fina påslakan till spjälsäng men inte hittat något jag tyckt om. Vem kunde tro att det var på Nisses jag skulle finna dem? Köpte inget just för dagen, men jag ska ta med mig Gabriel dit sen när han kommer hem från Barcelona så vi kan köpa massa sängkläder.
Däremot föll jag för en pläd med vintrmotiv på. Den passade inte i soffan så det fick va…
...tills jag hittade den i babyformat till spjälsäng. Fan va snyggt!!! Jag ÄLSKAR den. Lite dålig färg på bilden men den är ljusbeige med mörkblåa motiv på.

Efter till Nisses blev det Erikslund. Först en fika på nedre plan där det även var uppträdande. Läskiga dockor som sjung, och barnen älskade det=)
Mikael i rulltrappan på väg upp till IKEA.
Här har vi sittpaus inne på varuhuset för jag fick så där ”jag-kissar-på-mig-nu-anfall” Jag hade precis varit på toa så det är mest en känsla för att bebisen i magen trycker på blåsan.
Här satt vi och gjorde ritning till Mikaels kök.
Jag tyckte dessa lösningar med en liten mysig öppning var toppen.
Helt plötslig kom vi på tiden och Mikael skulle på fotboll så vi fick rusa. Vi hade tillbringat timmar inne på IKEA. Först skulle jag köpa lite saker på inredningsavdelningen och efter det var vi bara tvungna att åka till Biltema för jag skulle ha kabelkanaler. Utanför biltema på parkeringen låg en påse med krabbor. Jag tyckte det var så lustigt. Hur hamnade dem där? Tappade någon påsen och ba ”nä, nu hamnade de på backen. Vill inte använda dem nu” Eller hur gick det till?

När Mikael kom tillbaka från fotbollen var tanken att vi skulle på SPA men det var fullbokat så det blev mys i soffan med musik och en varsin tidning. IKEAkök och Biltema. Vid 19:30 gick vi ner på stan och åt jättegod mat. Vi satt på restaurangen länge och åt och smälte maten. Sen gick vi hem, ut med Hiro och avslutade allt med en film. Filmen var bästa jag sett på länge. Kan verkligen rekommendera den. Crazy, Stupid, Love.

2 kommentarer:

  1. Heter inte filmen crazy stupid love? .....

    SvaraRadera
  2. Jo det gör den. Jag vet inte varför jag skrev baklänges.

    SvaraRadera