söndag 30 januari 2011

Klia på ryggen ger 6 Uscados

Solsidan
Escados - familjens egen valuta
Alex och Anna har svårt att komma överens om vem som ska göra vad i hushållet. Fredde föreslår att de ska införa escados - familjens eget valutasystem.

Idag var "familjen" och hälsade på oss. Familjen är den familj vi brukar resa utolands med. Deras barn är mina låtsas-bröder. Jesper 12 år är det synd om. Jag lurade i honom det här med escados. Han fick 3 escados om han kliade mig på ryggen. Sen fick han 3 uscados till om han kliade lite till. han kan sedan utnyttja sina uscados när vi åker till Gran Canaria. Han kan tex be mig spela kort med honom då jag tycker det är ansträngande och jättetråkigt. Spela kort kostar 10 escados. Så han behöver 4 till.

6 kommentarer:

  1. på tv4as hemsida står det escados.. Vartifrån får du att det skulle hete uscados???

    SvaraRadera
  2. Hittade även på uscados. Tv4 har väl gjort fel..

    SvaraRadera
  3. Kärt barn har många namn, escados eller Uscados. Dock så kan man samla sina Uscados på www.uscados.com Du får säga till din låtsas-bror att regga sina Uscados där. Hälsningar Team Uscados

    SvaraRadera
  4. 24 jan 2011 ... Alex och Anna har svårt att komma överens om vem som ska göra vad i hushållet. Fredde föreslår att de ska införa escados - familjens eget ...
    www.tv4.se/1.1988726/2011/01/.../escados_familjens_egen_valuta - Cachad

    SvaraRadera
  5. Anonym. Jag tror det heter båda. Kanske hette uscados från början, men så skrev tv4 fel. Tv4 är ändå stort så nu heter det båda. Så kan det vara...

    SvaraRadera