lördag 1 januari 2011

Hemkommen efter nyårsfirandet

Så där. Då var man hemma då. Tidigare än julafton. Då kom vi hem 04:30.
Nyår firades först med middagsbjudning här hemma. Sen en drick efter maten. Vid 20:00 gick vi till ett par som bor nära. Där bjöds det på olika sortes snittar. Och då måste man ju äta igen. Förstår ni va?? 12-slaget firades med vänner ink min mamma, som jag mötte upp, på en bro med utsikt över större delen av Västerås himmel.
Hiro var jätteduktig med alla smällare. Sen är han ju uppfostrad så att han ska klara det. Han bryr sig liksom inte.
Jag drack ytterst lite ikväll. 3 öl så jag mår bra nu. Ska försöka sova men kan inte sluta att tänka på de där goda snittarna. Vill ha dem här nu så att jag kan "moffa" lite.
Mjukisbyxor, tisha, och smink under ögonen. Är rätt slut asså.

5 kommentarer:

  1. Hur har du lärt Hiro att inte bry sig om fyrverkerierna? :)

    SvaraRadera
  2. AM: ja det har jag. Han är superduktig. Detta betyder att han kan vara med mig på nyår istället för att bli bortlämnad.

    SvaraRadera
  3. Okej :)
    Hur har du lärt han att inte vara rädd för fyrvekerier? :)

    SvaraRadera
  4. Förra nyår var första nyår för lilla Hiro. Han var då 3 ånader.
    BILD från den dagen:
    http://1.bp.blogspot.com/_wPouAYbxS6Y/Sz3b2c7U2WI/AAAAAAAAGhQ/6RIOxCjE-kw/s1600-h/bn13.JPG

    Vi hade lite folk här som gick sen. Gabbe och jag var ensamma hemma med Hiro. Mot 12-slaget gick vi och mötte upp min failj. Hiro hade jag i koppel. Han pep och ville upp men vi låtsades som ingenting och efter en stund lugnade han ner sig. Vi visade väldigt klart att smällare inte var nåt farligt.

    Sen smäller ju folk alltid innan nyår. Det är en bra träning när man är ute på promenad. jag bryr ig inte och Hiro bryr sig inte heller.
    Tror man måste göra rätt första gången kanske. Inte dalta och ha i famnen och säga: ingen fara så ja.
    Var som vanligt som om du är ute och går med din hund.

    Självklart tog vi upp honom när smällarna var klara för det är ju kallt.

    SvaraRadera
  5. Okej, då vet jag :)

    SvaraRadera