onsdag 19 januari 2011

Nostalgitripp, del 2

Va roligt att ni gillade mitt förra inlägg! Nästan lite för mycket. Var ju någon som dog lite ;)
Här kommer lite fler bilder. Dock vet jag inte vad hälften av sakerna heter. Kanske ni kan hjälpa mig?
?????
Vad heter den här lilla ponnyn? Husen hör ihop med hästen tror jag. Någon som vet något om dessa?

Pins
Min far var en resande man i mina första levnadsår. Dessa pins har han köpt med sig hem till mig på sina resor.
Sen kan man ju undra varför han inte köpte mig PRADA-väskor eller Guccikläder. Nej, jag fick pins...

Plastfigurer
Under hela min uppväxt har jag trott att detta är ömtåliga glasfigurer... Dem är av plast!!! PLAST!!! Fick dem av min mammas f.d vännina Lena L.

Kaleidoskop
Jag vet inget om sakerna i detta inlägg. Hoppas att någon kan hjälpa mig. vad heter sånna här? Den här är väldigt liten och sitter på en nyckelring. Om man tittar i den så är det speglar och pärlor innuti. När an snurrar på "teleskoper" så blir det olika mönster. (Se bilden nedan, försökte ta kort innuti).


10-öringar
Tror jag hittade en del av min gamla spargris...

PIXIE TALES (Pixisvansar)
Kommer ni ihåg Lady Lovely Locks? En ung flicka som hade Pixie-svansar som vänner. Jag äger en alldeles egen Pixie-svans. Man ska fästa den i håret. Den kommer från Lisjö Marknad (Nisses på Erikslund) och min mamma köpte den åt mig på 80-talet.
  
Skal till Nokia 3210
Ett av mina sjukt fina skal till min Nokia 32 10. Hade ett annat med en blå manga figur på. Tyvärr är det borta. Men detta kommer jag aldrig, aldrig kasta bort. Ett bevis på att utvecklingen går framåt.

?????
Jag har ingen aning om vad dessa fina ponnyhästar heter.
Någon som kan hjälpa mig till en bildtext här? Vad heter dom, och vad lekte man med dem?
Fanns det ponnyland osv?

9 kommentarer:

  1. ååååå sista bilden med dom små ponnyhästarna.. såna hade jag också å jag hade ett ganska stort slott i plast med tinnar å torn å en borggård med guldfiskdamm som hörde till hästarna.
    Det finns kvar någonstans ner packat i lådor. Vet dessvärre inte vad dom kallades men var det ingen tvserie som jag kanske?

    SvaraRadera
  2. Jag hade såna där små ponnysar som du har på sista bilden. Jag har även MASSOR med pixie tales. Jag har även en hel seie med LAdy Lovelycks dockor, hästar och diverse.
    Är man 30 år så har man det mesta från 80 talet ;)

    SvaraRadera
  3. hade dem som är högst upp har de kvar också har typ allt kvar haha. De kom med ett hus och en pusselplatta som hade en gård av någon slag på sig sedan satt man ihop flera tomter typ.

    SvaraRadera
  4. Sofie: Du vet att det är fängelsestraff på att slänga bort det? Du måste spara slottet!!!För evigt ;) Hahaha. Va roligt det är att läsa allas kommentarer. Men ingen verkar veta namnet på leksakerna.

    SvaraRadera
  5. Sv: Japp, jag har 3 dockor från Lady Lovely locks. Jag har alltså Lady Lovelylocks själv, och hennes två kompisar. En tjej med rötthår och en brunett. Jag har dessutom hennes hund.
    Jag har tiotals med pixiesar. Hade dom i mitt eget hår när jag var liten.

    Jag kollade också på Manga när jag var liten. Fanns en serie som hette Cyborg 009. En kultförklarad serie som längre inte ens finns att köpa typ. Jag har serien på VHS någonstans hemma.

    RAI grottpojken minns jag så väl, dom finns att köpa fortfarande.
    Heidi minns jag också :)

    Jag hade Lady Lovelylocks på VHS, minns ej om det gick på tv.
    Om du gillar gamla saker så skulle du DÖ om du såg vad som finns på våran vind *haha*
    Jag har sjuuukt mycket saker.
    Sparat varenda pryl, lovade mig själv som liten att ALDRIG kasta.

    kram

    SvaraRadera
  6. Saken man snurrar på heter kaleidoskop. Så nu vet du det!

    SvaraRadera
  7. Ninni: Tack. Har skrivit dit det nu. Varför döper man en leksak till ett så svårt namn? Är 25 år kan fan inte utala det.

    SvaraRadera
  8. Är inte de sista Mini-my little ponys? Alltså samma tillverkare? Typ som My little ponys "pcketvariant", men kan ha fel...

    Tack för ett roligt inlägg! ^

    xxx^

    SvaraRadera
  9. Om ponnysarna längst ner på bilden är samma tillverkare så är det Hasbro.
    Jag vet inte om dessa också är hasbro,men det kan det ju vara.

    SvaraRadera