torsdag 20 januari 2011

På fika hemma hos Lollo & Dante

 Idag har jag varit hemma hos Lollo. Lollo är "mamma" till lilla Dante. Varje onsdag träffas vi så att våra hundar kan leka. Lollo bodde jättefint. Det är roligt att träffa någon som tycker om samma saker som en själv. Jag kom hem till vid 7 snoret på kvällen. Vi hade superroligt och fnissade nog rätt så mycket.
Vi satt i soffan och pratade jobb. Jag vet att Lollo jobbar med samma sak som jag gör. Sen frågar jag:
- Vad heter företaget du jobbar för.
- Samma som dig, Individstöd.
- VA!! Jobbar vi på samma jobb? Varför har du inte sagt nåt?
- Jag trodde du visst.
- Är vi arbetskamrater? Men så trevligt.
Nötskal....

Lollo bor i källaren i en bostadsrätt kan man säga. I källaren är det lägenheter. Detta resulterar i att hon bor på markplan på baksidan av huset. Så de som bor över henne bor på markplan fast på framsidan, där man går in i trappuppgången. Asså jag vet, det låter krångligt, jag typ fick fråga om hjälp för att komma ut ur huset när jag skulle hem. I alla fall. Lollo har en liten uteplats som vetter mot baksidan av huset. Utanför hennes uteplats finns en liten gräsmatta, sen cykelbana och därefter en liten skogsdunge.
Jag kom på att det var fullmåne och skulle visa den för Lollo. Hur starkt den lyste så jag gick ut på hennes uteplats. Lollo kom efter och så stod vi och tittade på månen. Sen säger Lollo lugnt:
- Är det där Hiro som går där borta på cykelbanan?
- Va, vart?  Hiro är väl här?
Då har hunden krupit under staketet och är ute på äventyr. Han var skitlycklig och sprang runt vid skogsdungen. Jävla buse! Hahaha. Jag skrattade, för hela händelsen var så rolig. "Är det Hiro som går där?"
Sen när jag skällt ut Hiro och han kom tillbaka så kom han inte under. Slutade med att jag fick ta på mig skor och gå ut och lyfta över honom. Hahaha. Hiro då!

Så här fint är det i Lollos sovrum. Så min stil! Var så fint så jag blev helt sprallig.
 Över sängen har hon ramat in bilder på Hiro och Dante som hon har fått av mig.
 Även i fönstret hittade jag en bild på de små hundarna.
I sovrummet hade hon en spray som jag frågade om. Den är från Party Light. Man skall spraya lite i luften eller på sängkläderna. Det skall tydligen vara lugnande. Luktar nytvättat tycker jag. Vill också ha en sån spray.

Lollo och jag skall starta ett litet företag ihop. För vi har samma hobby, så då kan vi lika gärna göra det ihop. Sen hur det går, det är en annan sak. Vi har skrattat så vi kiknat i hennes soffa, för hon vet lika väl som jag, att det inte kommer bli så bra som vi tänkt oss. Men vi är naiva och unga, och drömma får man.

3 kommentarer:

  1. Lalle Lollo whatever20 januari, 2011 11:03

    Hihi så fina bilder du tog :)

    Och jag har en vision, som jag legat å funderat på inatt för ja kan inte andas...iaf, man lär göra en innerkudde, i samma form, dock vet jag inte vad stoppningen kostar men vi kan väl kika på det nån dag :) Vi kan göra några prov-ex iaf!

    SvaraRadera
  2. Lalle Lollo va fan du nu heter: Kunde du inte andas gumman=( Jag har förberett med tyg och nålar och sytråd. vi får väl sy för hand om du inte hämtar hit din mammas symaskin. Du kan gärna ta med din mamma så sätter vi henne på att sy ;)
    Skulle börja ta fram ritningar men datorn krachade imorse så jag har varit borta hela dagen för att få den lagad. Ska snart sätta mig ner och göra lite mönster och ritningar.

    SvaraRadera
  3. Denna spray har jag i badrumemt :) den doftar gott :)

    SvaraRadera