fredag 6 juni 2008

Turkiskt bröllop.




Igår var vi på bröllop i Stockholm. Det var bröllopet som kom efter den där förlovningsfesten vi var på förut.
När vi kom dit stod maten framme, sen kok det dryck och ännu mer mat. Sen dansade vi turkiska danser och blev helt varma. Sprang ut och tog luft hela tiden. Ännu mera mat och till slut var det tårta.
Så det var liksom aldrig någon speciell ceremoni som talade om att nu är ni gifta. Inget tråkigt sittande och vara tyst. Här fick man äta och dansa och gå ut och ta luft hur mycket man ville.









6 kommentarer:

  1. guuu vilken snygg klänning du hade på dej!! Var har du köpt den? :)
    För övrigt är din blogg underhållande och spännande att läsa! :) jag ska genast börja bevaka den :P

    SvaraRadera
  2. Den finns på DamMode i Västerås men jag köpte min i Uppsala på en butik som jag nu inte minns nsmnet på. Tyvärr.

    Kul att du gillar bloggen, hoppas jag kommer mätte dina behov i framtiden=)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med...Jättefin klänning

    SvaraRadera
  4. Hej, undrar var detta vackra bröllop hölls? Mkt tacksam för svar =))) /Annika

    SvaraRadera
  5. Till Annika: Det var i Södertälje. I närheten av fotbollsstadiumet. minns ej vad byggnaden hette men tror det var en möbelaffäer under. Själva bröllopet hölls ( som vi är vana vid i en kyrka med bänkar) inte där utan bara fetsen. Det var ju ingen cermini som i svenska bröllotp precis. Utan dom bytte ringar, skar upp tårtan och släppte ut duvorna. Så det finsn inga bänkar utan bara bord, stolar som du ser på bilden. Dansgolv i mitten.

    Men ring till typ deras kommun så kanske dom vet vart det ligger.

    SvaraRadera
  6. Tack Marlene! =) Du är super snäll o snygg!! =) Annika

    SvaraRadera