onsdag 25 juni 2008

Tisdag och ZooZoo är i stan.

Idag träffade jag mina gamla kompis Fredrik på stan. Jag presenterade mig för hans polare som "föredetta kompis". Fredrik tittade på mig och sa; Vadå.? Du ÄR min kompis.
Ja, men vi ses ju aldrig, sa jag.
Han berättade att han skulle åka till Las Vegas om några dagar. Sen sa vi hej då och han och hans polare åkte upp för rulltrappan. Jag stod nedanför tyst en stund och sen skrek jag:
- Köp en present åt mig!
Jag är så skön. Haha


Fredrik, jag och okänd. (Gammal festbild).


Senare mot kvällen ringde min vän Sonja, även kallad Zoo-Zoo (bara av mig). Hon bor numera i Sthlm men var i Västerås.Hon kom över hem till oss och åt grillat=)
Synd att hon blivit så lugn. Förut busade vi jämt. Vi lekte hemma hos Gabriel. (innan vi flyttade ihop). Vi lekte lejonkungen och att Gabbe var Simba och jag var Nala. Han ville döda oss. När han blev arg röt vi "som lejon gör", och han bytte då rum.
Vi har mimat till olika låtar och spelat in det på film. Vi har åkt på kryssning med min mamma och Sonja åt räkor under hela buffén. Nu är hon inte alls busig, utan lugn. Pratar som om världen skulle gå under imorgon. Jag måste piffa upp hennes vardag.

Okänd, Sonja, okänd.
Valet av bild är bara för att Sonja och jag hittade den här på datorn för länge sen och vi fattade ej vilka killarna var. Varför står den ena så konstigt. Varför tog jag bilden? När är det? Det enda vi vet att bilden är tagen av mig på Pluto, Västerås.

8 kommentarer:

  1. Ni verkar haft mycket skoj med Zoo-Zoo (vad kallar hon dig då?)... Skönt med en sådan nära vän! Pluggar hon nuförtiden?

    Har du kvar DVDn som ni spelat in? Lägg gärna upp någon rolig film på bloggen! Har du tagit bilder igår kväll?

    SvaraRadera
  2. VA! Ingen DVD, digitalkamera. Vet inte vart dom är. på någon skiva antar jag. nej, tog inga bilder igår.
    Men idag lovar jag att ta bilder och lägga ut. föresten så finns det film på mig som jag lagt upp förut. Här har du länken til ldet inlägget.

    http://marlenezufic.blogspot.com/2008/04/intervju-med-ferdik.html

    SvaraRadera
  3. söt :), tack!

    SvaraRadera
  4. Skulle han vara med i WSOP??

    Du skulle ha sett till att få procent i stället för en present...*s*

    Kan vara riktigt lönsamt ju :)

    /Peter

    SvaraRadera
  5. Halling? Det var nå VM i poker. Jag nöjer mig med en presnet jag. =)
    Men vist skulle procent ge mer men jag nöjer mig som sagt.

    SvaraRadera
  6. WSOP main event brukar kallas för vm i poker....
    För 2 år sen fick vinnaren 12 miljoner dollar... Förra året blev det 8,25 miljoer kronor...

    I år blir det nåt liknande...Alltså mellan 50 och 100 miljoner kronor...Det behövs ju inte så mycket i procent för att det ska bli nåt :)

    Fredrik Halling är bra ju...
    Han har spelat på höga nivåer on-line...Det har gått bra för han men jag vet inte om det har hållt i sig...Det kan ju svänga snabbt...
    Men om det inte har hänt särskilt på sistone så är han miljonär på vinster på pokern...

    Förra året i Vegas kom han 11:a i en turnering o fick mer än en kvarts miljon....

    Han var med i våras/vintras i ett program som hette The Game på kanal 5...
    Det gick inget vidare där men om man har råd att köpa in sig för 50 000 $ för att vara med så går det nog ingen nöd på en :)

    /Peter

    SvaraRadera
  7. The Game på kanal 5...
    Där ser man. Viste jag ej..
    Före detta kompis, sa ju det.. haha

    SvaraRadera