söndag 29 juni 2008

På Fredag är det fest!

Nu i fredags var det meningen att jag skulle gå min kompis Ferdiks Mangofest i mälartältet. Kvällen började med att min vän Alexandra kom hem till mig, dock två timmar försent. Vi satt på min loftgång och drack två drinkar var. Senare kom hennes lillebror och vi tre hade jättekul och pratade, skrattade och lyssnade på musik. Det kändes lite som utomlands.

Citat av Marlene; " En liter passoa, två glas"


Sen var det dags att gå.
Jag fattade inte att Alexandras lillebror skulle med, utan jag trodde att jag skulle skjutsa Alex på min cykel. Halvägs ner på stan frågar jag; Frank, skall du också med på Mango?
Det skulle han så jag frågade varför ingen sagt nåt. Varför hade jag då cykel med mig? Vi lämnade "Pärlan" på stan och gick ner till lögarängen vilket tog rätt så lång tid.


När vi kom fram hade dom stängt entrén. Vi stod utanför och titta lite och sen undrade vi om vi skulle åka hem men Alexandra ville till sjökrogen som låg ett stenkast ifrån Mango-festen.


På sjökrogen var det mycket folk, bra musik (gamla godingar), och i baren fanns det mycket att välja på.


Alexandra och jag dansade lite och njöt av den goda stämningen.


Bredvid mig på dansgolvet stod det en tjej och en kille. Jag kunde inte låta bli och ta en bild. Då hör jag tjejen säga; men Marlene vad gör du? Precis när jag skall vända mig om så kom en gammal klasskompis fram till mig och hälsar.

Nu i efterhand tittar jag på bilden men vet inte vem tjejen är. Jag är nästan helt säker på att hon sa mitt namn. Jaja...


Sen hände det som bara var en tidsfråga när man har (kanske) Västerås mest lästa blogg.
.
Jag står i baren och en tjej bredvid mig frågar;- Heter du Marlene, Vist är det du som är Marlene?
Ja, svara jag, Vadåra?
Tjejen svarar;- Jag läser din blogg.
Jag blev jätteglad, äntligen hände det. Kändes som jag vunnit en mindre summa på Triss. "Plötsligt händer det".
.
Så jag tog kort på tjejen och hennes tjejkompis och sa att dom skulle få vara med på min blogg. Här är Karolina (tjejen),till höger, och Camilla (kompisen),till vänster.


När det var dags att gå hem stod jag och tog på mig min jacka. Bakom mig står det två killar och jag fråga något och dom i sin tur svarade på engelska. Vi började småprata lite så där, medans jag klädde på mig. Jag frågade vad dom kom i från.
Han till vänster minns jag inte men han till höger kom ifrån Barbados.
Marlene- Men vad gör vi här?
Killarna- Vi är på semester.
Marlene- (tystnad) Humm. Okej? Varför åker man från varma länder till Sverige och till Västerås? Vad fick er att åka hit?
Killarna- Vi ville prova nåt nytt.
Marlene- Ni pluggar inte här eller nåt?
Killarna- Nej, vi ville bara prova nåt nytt. Vi bor på ett hotell i stan vid en stor byggand.
Marlene- Skrapan? Bor ni på hotellet mellan Mc och Skrapan.
Killarna- Ja.
.
.
Jag har skrattat åt det här hela helgen och berättat för alla som en rolig historia.
Vem åker till Sverige på semester liksom, och så möts dom av regn. Jag borde berättat om Power Meet så dom hade nåt att se fram emot. =)
.
.

2 kommentarer:

  1. kan informera dig om att dom tyvärr drev med dig.. killen till vänster är mycket riktigt från barbados men har bott här i västerås i 5 år då min moster fann han i barbados och han flytta hit me henne.. dom bor numera på råby och inte på nått hotell i skrapan..

    Så dom skrattade nog oxå hela helgen och berätta för alla som en rolig historia..

    HAHHA

    SvaraRadera
  2. På så vis. HA HA.

    Vem är du som skriver och hur hittade du min blogg? Roligt när folk vet vem personen på bilderna är. Världen är liten.

    Tack för upplysningen .av bådas roliga historier blev dte till en tredje.

    SvaraRadera