fredag 13 juni 2008

Till er, mina kära läsare

Jag har fått en kommentar från Sofie. Hon säger att inte jag är ödmjuk. Jag tycker att jag är det mot er. Jag gör allt för er. Hehe
Så här skriver hon:


Sofie sa...
MARLENE!

Mitt namn är sofie Blomdahl, jag är 23år, bor i sthlm, pluggar juridik, min sambo heter Daniel vi har vart i hop i 5år. min mamma heter Lena min pappa heter Gunnar. Jag har två syskon som är 15 & 20.Vill du veta mer? Mitt mobilnummer kankse? Eller min adress? Komma å hälsa på kanske?

Min kommentar till dig va ingen pik, snarare en tankeställare. När man känner sig träffad av en kommentar blir reaktionen ofta väldigt aggressiv, som i ditt fal..

Varför kalla mig för tönt, lär dig en av livets läxor att kunna lyssna & ta åt sig av kretik. INTE stoppa huvidet i sanden. Brukar du överhuvudtaget lyssna på andra när dom pratar, och komma ihåg vad dom säger?Tveksamt!

Sen att du inte kunde läsa min mening, SKÄRPNING tjejen! Vem försöker du lura?

Jag har två ord till dig som du kan lära dig mycket av.Det ena är ÖDMJUKHET, vet du inte vad det är? Slå upp det.Det andra är, nä jag tror det räcker med ett..du hade ju som sagt svårt att förstå saker?Hur ska du reagera på detta?Kalla mig för mer töntiga saker?

Kom med ett värdigt svar så kanske du inte tappar ännu en läsare? För det var väl de du hade gjort den sista tiden, å det va ju INTE ditt fel de va ju alla ANDRAS.

Så, nu är jag klar. Ha en bra dag tjejen.

Ser fram emot ditt svar på detta.

__________________________
Jag vill inte svara, för om jag gör det så tar jag ju åt mig, som hon också skriver; "När man känner sig träffad av en kommentar blir reaktionen ofta väldigt aggressiv, som i ditt fal"..

Därför får mina läsare svara på Sofies kommentar. För jag tycker om er, litar på er.

33 kommentarer:

  1. Jätte bra skrivet av Sofie. Sakligt och korrekt.

    SvaraRadera
  2. Du verkar ju vara så snäll å rar. Du klättrar på bloggtoppen som du förtjänar.

    SvaraRadera
  3. Inget att bry sig om...Sofie var taskig som ifrågasatte om du var kär i Gabriel....

    Jag tycker ni verkar jättegulliga ihop :)

    /Peter

    SvaraRadera
  4. herregud vad vet denna "sofie" igentligen ?

    SvaraRadera
  5. (kretik. INTE stoppa huvidet i sanden) När juridikstuderande stavar på detta vis blir jag rädd för framtiden .

    SvaraRadera
  6. Till Peter. Om jag nu missuppfattade hennes kommenter så kunde hon skriva det, istället för det här långa. Men jag tycker att det är roligt att hon lägger ner tid på mig. Jag känner mig smickrad. Ibland vill man ju få ut vad man tycker...

    SvaraRadera
  7. ..Kvinnlig avundsjuka.. skrattar åt det varenda gång..går därifrån med huvudet ännu högre, vet att man är en person som berör, är unik, har utsrålning..u name it..något som sticker i andras ögon. Den smarta avundsjuke säger inget. Fokuserar på sig sj o sitt liv istället..Oj Sofie, trampade lite snett. Avundsjukan personifierad vid detta tillfälle. Marlene, ta Sofies kommentarer som en komplimang. Hon ser upp till dig, tycker du är unik, speciell..varför skulle hon annars reagera så hårt och vara tvungen att skriva av sina känslor till dig, försöka såra dig och göra dig upprörd. bry dig inte om en människa som inte är nöjd med sig själv. Var stolt Marlene och fortsätt med det du gör... u go girl :)

    SvaraRadera
  8. Tack "solen", jag tar inte åt mig om det inte är någon i min närhet. (Detta är en tjej i sthlm som jag aldrig träffat). men som jag skrev i kommentaren innan dig så känner jag mig lite smickrad som sagt.
    Fina ord du skriver "solen". Skall gå med huvudet högt idag=) KRAM på dig.

    SvaraRadera
  9. d va så lite så, brudar ska stötta varandra, inte stöta bort varandra..sofie kommer inte höra av sig ngt mer..gör hon det, hennes problem..lever hon upp till det uttryck hon själv myntade så fint: citat: "När man känner sig träffad av en kommentar blir reaktionen ofta väldigt aggressiv, som i ditt fal.."
    sköt om dig o ha en fin dag Marlene!
    //helioz "solen"

    SvaraRadera
  10. Man kan vara 23 fast ha ett fjortisbeteende/Sofie/dryg
    Fy för kvinnlig avundsjukade e så man spyr

    SvaraRadera
  11. "Jag vill inte svara, för om jag gör det så tar jag ju åt mig, som hon också skriver; "När man känner sig träffad av en kommentar blir reaktionen ofta väldigt aggressiv, som i ditt fal".." Läs det igen. Du kan ju svara fastän inte på ett aggressivt sätt eller hur? ^^

    SvaraRadera
  12. Ja vist kan jag ju det.Jag vet bara inte vad jag skall svara på längre.

    Ni får hitta på lite roligare frågor så skall jag svara på allt ni vill veta. Nästan i alla fall. Ha det bra Jonas^^

    SvaraRadera
  13. Alla andra reagerade så de räckero svarade aggresivt

    SvaraRadera
  14. Rätt intressant att läsa alla kommentarer..
    Varför skulle jag inte skriva igen?
    Inte många som förstod vad jag menade med min kommentar..som sagt det va inte någon pik & det var inte för att vara elak.
    Det var en tanke jag fick och ville dela den med dig Marlene.
    Du säger att du Vill att vi läsare ska kommentera, låt miG göra de då.

    Antar att du förstog vad jag menade, såg att du skrev att du missuppfattade vad jag skrev.

    Ha de bra.

    SvaraRadera
  15. Jag sa inte att jag missupfattade dig. jag skrev: Om jag nu missuppfattade hennes kommenter så kunde hon skriva det, istället för det här långa. Men jag tycker att det är roligt att hon lägger ner tid på mig. Jag känner mig smickrad. Ibland vill man ju få ut vad man tycker...

    Det sista betyder att alla är välkomna att skriva vad dom vill. På egen risk. he he he

    SvaraRadera
  16. JAg kan absolut förstå Sofies kommentar, du tenderar att lägga skulden på alla andra för inget är ditt fel, du känner dig missförstådd och därför inte har många tjejkompisar. Detta är komentarer som jag fått höra direkt ifrån dig, inget jag själv påstår. (O ganska gnällig emellan åt!!!!)

    MEN där emellan har du ett härligt skratt med humor, rolig berättare och pratar innan du tänker dig för och har annorlunda intressen (övergivna byggnader) som ingen annan människa har eller skulle tänka tanken att besöka. Och så är du driftig och tar för dig!!

    Det jag vill säga är att det handlar om mogand och erfarenhet och du är på väg, sakta men säkert!!

    Tll alla andra; D e lätt att skriva fel o lägg inte focus på d utan på innehållet!

    SvaraRadera
  17. ÄNTLIGEN! Tack anonym..roligt att det finns folk som faktiskt läser vad det står.

    SvaraRadera
  18. Jag tycker iallafall inte om Sofie Hon är dryg. Jag gillar Marlene.
    Alla ska vi mogna och vi har lång väg att gå o tack för att vi får göra misstag/Ett stort misttag

    SvaraRadera
  19. Mig veterligen har Marlene tjejkompisar så de räcker (måste ha varit fyllesnack)Tack o lov dumpar hon de som är taskiga mot henne det har jag försökt att lära henne för det är ingen ide o ödsla tid o energi på. Har erfarenhet. Ytliga vänner har man många men en riktig vän är svårt att få/Mamma
    Ps! Jag tror Marlene har en riktig lojal vän (J.A.). Älskar dig såååå mycket

    SvaraRadera
  20. Josephine Angbah=) Ja, vi har hängt ihop i alla år.

    SvaraRadera
  21. till sofie: spice up your life för fan. lägg dig inte i andras liv, du är själv inte perfekt. marlene är en nice tjej. så använd din (läs sofie) pekpinne på någon annan..dig själv till att börja med vore ett tips..

    SvaraRadera
  22. Jenny=) inte för jag vet vilken jenny.. men jenny=)

    SvaraRadera
  23. Mammor är aldrig objektiva när det gäller de egna barnen och så ska det vara!!! De ska älska villkorslöst och där emelllan trösta. Men mamma.... även solen har sina fläckar och så din dotter.

    SvaraRadera
  24. Ja o även du min "vän". Marlene vet nog om att jag vet det för det har hon fått veta. Men jag är inte sån som måste gå omkring o tala om "sanningen" för alla, jag känner såna o dom e så pinsamma. Jag talar om sanningen till dom närmaste o inte för hela världen för jag är inte fläckfri min käre man. Nu räcker det

    SvaraRadera
  25. Det är mina så kallade "Fläckar" som gör mig till den jag är. Något som du, anonym, ser som dåligt hos mig, kanske min sambo ser som något bra. mycket går att se på från två håll.
    Men skall jag vara ärlig så är det inte så stora fel på mig.
    JO, en gång ramlade jag av cyklen och slog i huvudet men det har läkt nu;)

    SvaraRadera
  26. Mamma, Jag är inte din man utan en som läser Marlens blogg och diskuterar roliga och intressanta inlägg.

    Du kanske har något som du borde ta upp med din man... det går att läsa mellan raderna...... En egen blogg kanske?! Skulle nog bli intressant för det osar katt! ;)

    SvaraRadera
  27. Marlen; lägg focus på det positiva och ändra lite på fläckarna, kanske genom ödmjukhet som kommer en mognad och du kommer att bli en mer skön tjej!

    Konstuktiv kritik är aldrig fel bara du får veta att du är en underbar människa!

    Hälsningar från en som har oxå massa fläckar.... ;)

    SvaraRadera
  28. Nej tack o lov. o läsa mellan raderna går inte men du vet ju o då skall du ju som vanligt bara måste påpeka.
    O min man är ett telesätt.
    Osar katt mellan dig o mig kanske synd

    SvaraRadera
  29. Marlens blogg är rolig och intressant MEN att ha en mamma som beskyddare ute i cyberspace känns lite osmakligt....Dags att släppa greppet om Marlen och låt henne sköta snacket!!!

    //Tack för mig

    SvaraRadera
  30. Min mamma och jag står varandra nära och hon får väl licksom ni, skriva kommetarer. Hon läser min blogg varje morgon(typ) för att komma på bra humör=)
    Sen vill jag även påpeka att JAG HETER MARLENE, och inte Marlen!

    Nej, vill inte ändra så mycket med mig själv. Tycker det går bra nu. Och mogna vill jag inte häller, hur menar nu? Att jag är töntig? men sån är jag. Jag och Gabriel är det töntigaste paret som finns. Vi är superbarnsliga men det är det som håller ihop oss så bra.

    SvaraRadera
  31. Jag har förstått att du inte har mognaden att förstå så denna diskussion lägger vi på hyllan i några år!

    Fortsätt att skriv MarlenE och underhåll oss med dina roliga uppsåt, upplevelser och galenskap. Du och Gabriel får gärna vara det töntigaste paret, visa mera bilder ;)!!!!Väntar med spänning på Power Meet o en massa roliga bilder.

    Ta detta med ro o ha kul på Midsommarafton!

    SvaraRadera
  32. Visa mer bilder över huvetaget eller på oss, töntparet?

    SvaraRadera
  33. Både och funkar.

    SvaraRadera