lördag 21 juni 2008

Midsommar

Jag vet att ni gått in här hela dagen för att se hur min midsommar var. Blev ni besvikna när jag ej skrivit något? Men jag var så trött idag. Jag vaknade 10:05 och kände mig sjukt bakis. Sen kom jag på att jag inte drack en droppe igår, men jag kände mig fan bakis ändå. Det berodde nog på att vi kom hem så sent. Vi var i Gabriels föräldrars hus på kvällen med några vänner. Vid halv 2, 2 blev jag trött och ville hem men det fick jag inte för Gabbe. nej nej. utan jag fick g¨å in i huset och lägga mig på soffan. Sen sov jag tills det var dags att åka hem i taxi. Visst är jag en roligt partyprinsessa? Ha ha...



Mamma, jag och Gabriel åkte till Djäkneberget, Västerås, för att se när dom hissade majstången och för att se på folkdans.


Jag har faktiskt en pappa också. Här är han. Pappa och jag gick en promenad och plockade blommor medans mamma och Gabriel fick fixa maten. Vist är tjänsterna fint fördelade?


Jag dukade och gjorde en kall röra. Den blev lite god, inte så mycket. Men jag gjorde på måfå. Jag satt vid bordet och bara mojsade ihop lite saker. Min mammas röra blev bättre.


På kvällen åkte vi hem till Gabbes föräldrars hus. Här är Martina och jag i våra midsommarklänningar.

Jag var den ända som hade en midsommarkrans. Men det kanske även bara är jag som har en pappa som plockade blommor med mig. Min pappa var inte bra på att plocka blommor. Han fick syn på en lila/rosa blomma som han skulle ta. Då sa jag; nej det är brännässlor Äch, svarade han, ingen fara. Sedan tog han bort brännässlorna med handen för att komma åt blomman.
På vägen hem beklagade han sig över att han hade ont på armen. Men va fan, sa jag, du får väl skylla dig skälv om du skall in i brännässlorna. Hans betyg i att plocka blommor blir ett svagt G.

Alla BILDER ifrån MIDSOMMAR. Klicka HÄR!


3 kommentarer:

  1. Va fin du var i midsommarklänningen!

    SvaraRadera
  2. Jättefin klänning du hade! Vart har du köpt den? :)

    SvaraRadera
  3. Tack båda två=) Jag tycker också den är fin. Det är en underbara känsla att känna sig fin=)

    Klänningen har jag köpt på Kreta just för finare tilfällen. Det var första gången jag hade den igår.
    Så tyvärr tror jag ej den går att få tag i. Kram

    SvaraRadera