tisdag 8 april 2008

Vilken jävla morsa!

Tjejgäng filmade attack på jämnårig.
Lade ut filmen på Youtube
En 16-årig tjej i Florida blev hembjuden till en tjejbekant.
Där misshandlades hon av åtta tjejer tills hon blev medvetslös. Misshandeln filmades och lades ut på nätet.
Läs hela artikel här.

Men det jag blir mest förvånad och framförallt förbannad över när jag läser detta, är att en av tjejerna som misshandlades morsa försvarar misshandeln. Hon säger att 16-åringen provocerat tjejerna genom att ha förolämpat dom på sin Myspace-sida.
Jag säger bara: OCH? Är det en anledning till att 8 st tjejer skall få slå en annan tjej medvetslös och sedan hindra henne från att lämna lägenheten, utan slår henne ytterligare?
Jag blir så arg så att jag kokar.
Hade det varit min mamma hade jag fått sett på både det ena och andra.
Det handlar inte om två individer mot varandra, utan 8 mot 1.
Även om 16-åringen provocerat de övriga på sin Myspace-sida så sloss man inte så där. Istället kunde dom ha anmält henne, pratat med rektorn, en vuxen, vad som helst, men inte göra det de gjorde!

Vad tycker ni om detta?

2 kommentarer:

  1. Du glömde länken!

    http://www.youtube.com/watch?v=lCQl9RIsVKA

    SvaraRadera
  2. Hade inte satt upp en länk. bara en bild. Tänkte inte ens tanken att leta efter filmen på youtube. vad söker man på då lixom. tack för hjälpen. jag ändrar till filmen då. KRAM

    SvaraRadera