tisdag 29 april 2008

Den vita tigern

När jag var liten hade jag en stor vit gossedjurs-tiger. Den hade min mamma vunnit i Parken Zoo, Eskilstuna. Min mamma vann alltid saker till mig, hon hade jämt en sådan tur med lotter.

Jag hade även en kusin, har nu med föresten, som heter Kim. Han älskade min vita tiger, ville ha den så mycket. Han sov ofta över hos mig, och då sov han med Tiger i sängen. Jag tror till och med att Kim sov över hos min ibland bara för att få leka med min vita Tiger.

Här är en bild på mig, Kim och den vita Tigern. Ser ni hur stolt jag håller om den. Sen Kim som står där och är lite mindre än mig, ser lite ledsen ut, pillar med sina fingrar. Jag har säkert varit elak mot honom och sagt att "jag" skall leka med Tigern för den är "min". Jag kunde vara sån, barn i allmänhet kan vara sånna. (En sak man inte bryr sig om blir helt plötsligt viktigt bara för att ett annat barn vill leka med den).



Förlåt Kim om jag var elak mot dig.
Har för mig att jag frågade om du ville ha Tigern när jag blev större, men tror du sa nej.


Jag, Kim och den vita Tigern.

3 kommentarer:

  1. Kim sov inte hos oss för att få leka med tigern men när han sov hos oss ville han´ha o sova med den.
    Men tji fick han, för då ville du ha den o han blev jätteledsen.
    Kim! Jag försökte medla/ faster Kerstin

    SvaraRadera
  2. jag kommer också ihåg den vita tigern, fast jag var mycket mindre då.. jag tyckte också¨om den! hihi :)

    SvaraRadera
  3. Haha. Roligt när folk är avundsjuka på mig.
    Men om jag någon gång var elak och inte lät dig leka med den så säger jag förlåt till dig med;)

    SvaraRadera