tisdag 29 april 2008

Vad är tacklafest? Blondin-Marlene

Idag sa jag något riktigt dumt.

Var på mitt gamla jobb för att skriva på lite papper mamma har hjälpt mig med. Min mamma är snäll och hjälper mig en hel del eftersom jag mår lite si och så från dag till dag nu!
Ute i korridoren på Våning 1:ts kontors-whitebord stod det om en fest.

Marlene: Mamma, vad är en tacklafest?
Mamma: Vadå?
Marlene: Ja, det står ju där. Att Tommy skall ha en tacklafest.
Mamma: Det gör det ju inte.
Marlene: Joho. Där. Är inte tackla den där draken i bröderna Lejonhjärta?
Mamma: Nej, det står taklagsfest.

Som om det sa mig något mer...Mamma förklarade att man kunde ha en taklagsfest när man lagt nytt tak på huset eller byggt ett nytt hus. Fast i detta fall är det en lekstuga Tommy har byggt.

Jag jobbar som sagt inte kvar, och har inte ens jobbat inne på kontoret, men skrev upp mig ändå,i smyg. Får se om jag blir bjuden i slutändan...


Här har jag envist tvingat mig på kan-komma-listan.


Utanför träffade vi Hasse och Peo. Peo är han till höger.


På väg in i verket hittade jag en sten och började skratta så magen vek sig. Någon hade ritat av Peo på stenen och skrivit hans namn på den. Likt?



Smög på Kaj bakifrån och blåste honom i nacken. Rätt så skrämd blev han. Har kluddrat över mitt ansikte eftersom jag såg lite mongo ut på bilden. Minst sagt...




Mamma och några andra.

2 kommentarer:

  1. Nu står det definitivt på tavlan
    Alltså e du bjuden
    Tommy hälsar att draken inte heter Tackla utan Katla/mamma

    SvaraRadera
  2. Jaha. Besservisser... men va roligt. jag kommer gärna. Hälsa Tommy "tack" och att jag ser fram emot drakfesten.

    SvaraRadera