måndag 14 april 2008

Efterlyser fotograf till bra idé.

Alice in Wonderland/ David Lachapelle




Jag älskar Alice i underlandet. Ni som missat det har jag en stor rosa flamingo hemma hos mig.


När jag satt och tittade på David Lachapelle bilder och därefter sparade lite Alice´-bilder fick jag en super-idé. Jag vill ta kort på mig som Alice i underlandet fast med Davids stil. Starka färger, mystisk bild. Är någon intresserad? Jag skall inte ha Alicedress på mig men bakrunden skall vara sjukt konstig.




David Lachapelle bild



Starka klara färger.


Jag vill att min bild skall vara mystisk. Underlig.


Skrämmande. Ren konst!



Mycket natur. En mörk skog med solljus som strimmar ner.

Låter det inte som en bra ide?

Tror bilderna kommer bli grymt coola för att uttrycka mig ungdomligt.

8 kommentarer:

  1. Sure, ska bara sätta mobilen på laddning.

    SvaraRadera
  2. Kommer bli super nice,
    kankse nån annan än Ferdik ska ta bilderna. =)

    Rolig bild på kaninen längst upp, såg inte att den rörde på sig först.
    Trodde att jag inbillade mig.

    ;)

    Puss

    SvaraRadera
  3. Fan, aldrig lyxas jag stava rätt. Det har blitt lite av min nisch tror jag. ;)

    SvaraRadera
  4. såg inte ens att du stavade fel. kanske stavar jag jämt fel på när det går undan.
    Ferdik tror att hans mobilkamera är bäst men han kan ingenting=(

    SvaraRadera
  5. David LaChapelle har en unik talang att skapa sjukt intressanta bilder, han lägger mycket energi på bilderna och hans skills i Photoshop är enorma. Det är helt otroligt att se hans konst!

    Men jag är också grym på photoshop så jag kanske skulle lyckas ändå =)

    SvaraRadera
  6. men är inte min idé bra? det skulle bli mystiska bilder. hör av dig om du är sugen. jag vet ett bra ställe. Rebecca kan också va med. du kan fota olika bilder på henne och mig.

    Sen i efterhand lägga in en mystisk smilande katt;)

    SvaraRadera
  7. Du kan få låna min klänning om du vill. Visste inte att du också diggade alice. Jätte fin blogg! :)

    SvaraRadera
  8. Älskar Alice! Ja, kanske det=) Undra vad folk tänker när jag springer runt i en skog med Aliceklänning??

    SvaraRadera