onsdag 23 april 2008

Strömavbrott och underhållning



Det behövs inte mer än ett längre strömavbrott för att jag skall få panik några minuter. Detta hände inatt kl 01:30. Jag satt vid datorn och plötsligt la den av, min första tanke var att någon tagit sig in i lägenheten och tryckt "av" strömbrytaren. Jag trevade mig fram till köksbordet där jag visste att jag hade en tändare. (Tyckte att det borde lysa in genom fönstren men det var svart som döden i rummet).


När jag hittat tändaren och tänt tre ljust tittade jag ut. Där ut var hela kopparlunden nedsläckt och stjärnorna lyste klart på himlen.

Jaha, nu då? Vad gör jag nu? Jag ser inte så mycket och kan varken se på tv eller sitta vid datorn. Jag öppnade vårat stora fönster och satte mig på fönsterbräden omgiven av en filt och mörker. Där fick jag underhållning från mitt gamla jobb Outokumpu som jag ser så bra från vårat fönster.

En brandbil kom, en till, en mindre bil kom, en till bil. Brandbilarna lös med stora lampor på byggnaden. Sedan låste dom upp grinden och körde in. Tänk så spännanded et var med brendbilarna. Ingenting hade så klart hänt men får dom ett larm måste dom undersöka det fast dom är 99 % säkra på att inget hänt. Larmet hade så klart utlösts när strömmen gick.

Där satt jag ett längre tag till strömmen kom tillbaka, la mig, tittade på tv och somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar