torsdag 3 april 2008

Dag 2 i lägenheten.

Vi har kommit långt på en och en halv dag. Allt känns helt underbart. Läget är så otroligt och utsikten från vårat fönster är så fin. Att sitta på loftgången känns som när man sitter på en balkong utomlands när man är på chartersemester.


Idag när vi kom satt våra namn uppe på postfacket. Då pirrade det i min mage=)


Större delen av dagen ägnade jag åt att få bort en bård från väggen. Allt måste vara klart inför när målaren kommer.


Nalle Puh och Tiger stirrade på mig och skrattade när jag kämpade med att få bort den satans bården. Men nu finns dom inte kvar längre. Haha


Senare mot kvällen kom Sonja förbi efter sitt jobb. Vi bjöd på mat, men några bestick hade vi inte. Vi åt med kinapinnar, och salladsbesticken. Det såg så roligt ut när vi tre satt där och försökte äta. Mitt i maten tar Sonja en tugga på efterrätten som bestod av en chokladstång. Gabriel stirrade på henne.


- Vad gör du?! Du kan ju inte blanda godis och mat samtidigt.



Gabriel åkte iväg för att spela biljard. Jag började skura loftgången. Då kom grannen förbi och ville hälsa. Det slutade med att han och jag satt på våran loftgång och drack öl i den ljuva vårvärmen. Gabriel kom förbi nån timme senare och där satt vi alla tre och njöt. Ser ni nu hur mysigt det ser ut? Vad jag menar när jag tjatar om hur fin utsikt vi har.




Idag blir det målning och kanske läggning av grön matta på loftgången.
Uppdatering för varje dag så missa inte fortsättingen på våran flytt.


4 kommentarer:

  1. I vilket rum satt den bården/ma

    SvaraRadera
  2. i lilla rummet. Det som skall bli gästrumet. nalle puh bården satt under tulpanbården. Den satt som berg...

    SvaraRadera
  3. Jobbigt, jag skulle blivit bored.

    SvaraRadera